Miroslav Hečko z reštaurácie Kurty: Najviac nám pomáha Kitchen Display

V Bardejove nájdete veľmi zaujímavú reštauráciu Kurty, v ktorej sa snúbi láska k jedlu s láskou k športu. Koniec koncov, nie nadarmo nesie status športovej reštaurácie. O jej začiatkoch, fungovaní aj plánoch do budúcnosti sme sa porozprávali s majiteľom Miroslavom Hečkom.

Hneď na úvod by sme sa radi spýtali na prívlastok športová reštaurácia. Čo konkrétne si pod tým môžeme predstaviť?

Sme reštaurácia rodinného typu, teda zameraná na rodiny, priateľov a športovcov, pre ktorých máme zároveň tenisové kurty, bedmintonovú halu, detské ihrisko či možnosť zahrať si volejbal. Hostia si k nám môžu prísť zašportovať, potom sa aj osprchovať a následne sa najesť a posedieť spolu.

Ako vznikol takýto nápad, resp. koncept? Aké boli vaše začiatky?

Začiatky boli úplne prosté. Ešte v roku 2002 tu môj syn hrával tenis. Boli tu tenisové kurty a postupne sa z nich rozvinulo to, že sme dorobili altánok pre rodiny, potom sme mali malú kaviareň a postupne sme dobudovali reštauráciu, ktorá má, samozrejme, aj salónik na rôzne rodinné oslavy. Plus postavili sme bedmintonovú halu.


Zdroj: facebook.com/SportcentrumBJ

Je to práve to zaujímavé spojenie gastrobiznisu so športom, čo vás robí výnimočnými a odlišuje od konkurencie? Alebo stojí v tomto ohľade za zmienku aj čosi iné, napríklad niečo z vašej ponuky, pracovných postupov a podobne?

Ide hlavne o to, že rodiny s deťmi tu môžu tráviť prakticky celý deň, keďže tu máme napríklad aj pomerne veľké detské ihrisko. Pravidelne usporadúvame úspešné športové podujatia, ako tenisové turnaje, na ktorých sa schádza síce stále tá istá klientela, ale ľudia sem chodia radi, lebo je tu dobrá atmosféra. A možno stojí za zmienku aj to, že všetko robíme na minútky – aj obedové menu. Nie sme typ vývarovne. Každé jedno jedlo – aj v rámci obedového menu – je urobené osobitne a vždy čerstvé.

Keď už bola reč o obedovom menu, kedy zvyknete evidovať najväčší nápor objednávok, resp. hostí?

Vo všeobecnosti je to práve v čase obedového menu. My ho ponúkame od 11. do 14. hodiny a najviac ľudí máme od 12.30 do 13.30. Celý Bardejov je vlastne založený na „súťaži“, kto prvý vydá obedy.

Zdroj: facebook.com/SportcentrumBJ

Ako si dokážete poradiť počas náporu? Pomáhajú vám v určitej miere aj nejaké moderné technológie?

Najviac nám pomáha Kitchen Display, ktorý používame v rámci bufetového systému od iKelp POS Mobile. Máme tam aj skladové hospodárstvo – všetko, čo si kúpime, doň zadáme a ten prehľad je vynikajúci. Ako manažér môžem dopredu plánovať všetko ohľadom tovaru. Kúpime tovar, niekto ho prijme cez systém a potom ho môžem prehľadne sledovať. Ako manažér si môžem zároveň kdekoľvek skontrolovať, koľko mám mäsa na sklade, koľko mám zeleniny a tak ďalej. Z tohto dôvodu to odporúčam. Je to omnoho jednoduchšie, než sa to robilo kedysi – ručne prepočítavať a podobne. A je len otázkou času, kedy sa dostaneme aj k ďalším funkcionalitám ako k Mobilnému čašníkovi či Inteligentným stolom.

Tip na článok: Viete, čo je to Kitchen Display System? Ako vám môže uľahčiť prácu?

Ako ste fungovali pred zavedením funkcie Kitchen Display do svojej reštaurácie? V čom vidíte najväčšie rozdiely a výhody?

Najväčší rozdiel je oproti pôvodnej „bonovačke“. V minulosti sme si pomáhali papierovým „bonom“, ktorý sa mohol stratiť. Najprv s ním robil kuchár, čašník si to chcel prečítať a zopakovať tiež, v rýchlosti sa ten bon niekde zapatrošil a problém bol na svete. Potom sme nevedeli, kde, kto a čo má objednané. Ale takto nám celá objednávka svieti na obrazovke. Keď kuchár všetko vydá, odklikne si to a má pokoj. Teraz už nikto nehľadá bony a čísla – každý presne vie, čo je vydané a čo ešte treba dodať.


Zdroj: facebook.com/SportcentrumBJ

Tip na článok: Výdajový displej ako súčasť komplexného bufetového systému

Ako prebiehala implementácia funkcie Kitchen Display do vášho podniku? Bola náročná?

Mohlo to zostať na malých prenosných zariadeniach, ale my sme si k tomu kúpili veľkú smart TV. Najdôležitejšie bolo poprehadzovať všetky tie jedlá, aby sa správne zobrazovali na obrazovke. To bolo všetko – záležitosť jedného večera.

A ako vníma prácu s touto funkciou váš personál?

Mali sme veľké obavy, či to bude fungovať, ale za 5 minút to všetci bez problémov pochopili.

Mimochodom, myslíte si, že spomínané benefity pociťujú aj vaši hostia?

Určite, jednoznačne. Jednoducho, naši čašníci presne vedia, čo majú komu priniesť. Pri starom, pôvodnom systéme založenom na bonovačkách sa často stávalo, že čašník sa pýtal zákazníka, čo mal vlastne objednané. Ten mu to musel zopakovať a objednávka tým bola už mimo, pretože v tej rýchlosti ste sa nevedeli dostať do žiadnej histórie dokladu a pozerať, kto a čo mal. Teraz pokiaľ nie je objednávka vydaná celá, tak na obrazovke stále svieti. Takto sa všetci kontrolujú. Hlavný kuchár si kontroluje svoje, a ak náhodou čašníci zabudnú niečo odniesť, čo sa môže stať, na obrazovke presne vidia, čo ešte nie je systémovo vydané. Nemusia sa teda nič pýtať hostí.


Zdroj: facebook.com/SportcentrumBJ

Už ste síce načrtli niektoré zo svojich plánov do budúcna v súvislosti s implementáciou ďalších funkcionalít z radu iKelp POS Mobile, no mohli by ste povedať viac o svojich cieľoch v horizonte najbližších rokov?

Chceme zotrvať v tom, čo máme, a zvyšovať klientelu. Je to však otázka nielen reštaurácie a kvality služieb. V dnešnej dobe je totiž problém, keď má prísť večer rodina navečerať sa a minúť stovku, ak vezmete do úvahy, že tu v Bardejove sú priemerné platy veľmi nízke. Nehovoriac o tom, že tí istí ľudia nebudú dennodenne chodiť – ani nepôjdu – na večeru, obed či posedenie. Úspechom sú potom nejaké väčšie rodinné akcie, ako oslavy, krstiny, narodeniny, výročia a v minimálnej miere svadby, keďže nemáme až takú veľkú kapacitu.

Pánovi Hečkovi veľmi pekne ďakujeme za inšpiratívny rozhovor a želáme jemu aj jeho reštaurácii veľa úspechov v ďalšom fungovaní.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard