Doprava zadarmo môže najmä začínajúcim podnikateľom evokovať dobrovoľné vzdávanie sa možného zárobku. Pokiaľ ju však začnete vnímať ako efektívny marketingový nástroj, zistíte, že predstavuje presný opak. V nasledujúcich riadkoch vám ukážeme, ako vyťažiť z dopravy zadarmo vyššie tržby.
Doprava zadarmo ako efektívny marketingový nástroj
Doprava zadarmo môže podnikateľovi priniesť dva základné efekty. Prvým z nich je, že mu stúpne počet objednávok. Mnohí zákazníci totiž uprednostňujú podniky, ktoré im ponúkajú práve túto službu. Zavedením bezplatnej dopravy teda môžete získať viac zákazníkov. To má za následok aj akumuláciu objednávok v rovnakom čase, takže váš poslíček môže jednou cestou vybaviť viacero zákazníkov, čím sa vám zároveň znižujú dopravné náklady na jedného zákazníka.
Druhým efektom je zvýšenie hodnoty objednávky. Ak stanovíte limit, že pri objednávke nad určitú sumu má zákazník dopravu zadarmo, s najväčšou pravdepodobnosťou prihodí do košíka niečo navyše, čo mu pomôže dosiahnuť stanovený limit na bezplatnú dopravu. Veď predsa radšej mať doma o jeden produkt viac, hoci zaň treba zopár eur doplatiť, ako vyhodiť eurá za dopravu, z ktorej nie je prakticky žiadny benefit.
Ako presvedčiť zákazníka na väčšiu objednávku?
Predstavte si nasledujúcu situáciu:
Váš zákazník sa rozhodne objednať si 2 pizze v celkovej hodnote 10 eur s poplatkom 3 eurá za dopravu. Čo keby mu však nákupný košík na vašej stránke našepkal, že pri nákupe za ďalších 5 eur, teda od 15 eur, získa dopravu zadarmo? Čo myslíte, pre ktorú možnosť sa rozhodne váš zákazník?
- 2 pizze za 13 eur?
- 3 pizze za 15 eur?
Keď si váš zákazník uvedomí, že tretiu pizzu môže mať len za 2 eurá, čo je v našom názornom príklade ešte o euro menej ako cena donášky, tak v tom bude mať jasno. A nastane „win-win“ situácia pre obe strany. Zatiaľ čo vy predáte viac a logicky si teda navýšite tržby, váš zákazník sa bude tešiť, že za tretiu pizzu zaplatil len 2 eurá.
Text dole pri košíku upozorňujúci zákazníka „ešte 2,10 € na získanie dopravy zadarmo“. Zdroj: iKelp
Ako implementovať dopravu zadarmo do vášho podniku?
Na prvý pohľad sa to môže zdať ako zložitý proces, no verte nám, je to skutočne jednoduché. Všetko, čo potrebujete, je všestranný softvér, ktorý dokáže takúto funkcionalitu na vašej stránke zastrešiť. V praxi by to mohlo vyzerať takto:
Vo vašom objednávkovom systéme si zvolíte minimálnu sumu, za ktorú musí váš zákazník nakúpiť, aby získal dopravu zadarmo – napríklad 15 eur. A o všetko ostatné sa postarajú plne automatizované procesy. To znamená, že hneď ako si váš zákazník vloží do nákupného košíka prvú položku, napríklad pizzu za 5 eur, nejaká ikonka ho bude informovať o tom, že keď nakúpi ešte za 10 eur, získa dopravu zadarmo.
Náš tip: Všestranným softvérom, ktorý dokáže takto automatizovane pracovať, je iKelp POS Mobile.
Ako ošetriť dopravu zadarmo pre konkrétne mestá a dediny?
Skvelá otázka! Predpokladajme, že doručovať budete nielen v rámci lokality vašej prevádzky, ale aj do okolitých miest a dedín. V prípade donášky nie je ničím nezvyčajným, že si reštauračné zariadenia určujú takzvané zóny doručenia. V rámci nich si vedia upravovať rôzne pravidlá, napríklad cenu dopravy, od akej hodnoty je doprava zadarmo či rozvozový čas pre jednotlivé mestá a dediny v okolí. Ako to však ošetriť v prípade automatizovanej dopravy zadarmo od určitej sumy? Úplne jednoducho!
Online objednávanie a donášku umožníte len registrovaným zákazníkom a v systéme si nastavíte, pre ktoré mestá a dediny platí doprava zadarmo od určitej sumy. Plne automatizovaný systém, akým je vyššie zmieňovaný iKelp POS Mobile, tak na základe bydliska uvedeného pri registrácii inteligentne rozpozná, za akých podmienok má prihlásený zákazník nárok na dopravu zadarmo.
Čo ak by chcel zákazník zmeniť miesto doručenia?
Opäť dobrá otázka. Systém iKelp POS Mobile je však natoľko inteligentný, že môže objednávajúcemu zákazníkovi ukázať, aké doplatky za dopravu platia pre okolité mestá a dediny, do ktorých vaša prevádzka doručuje.
Tip na záver: Doprava zadarmo ako odmena
Doprava zadarmo sa dá využiť nielen ako efektívny marketingový nástroj na zvyšovanie tržieb, ale aj ako pomôcka na rozširovanie databázy vašich klientov. Môžete ju totiž ponúkať napríklad ako odmenu za prvú objednávku, ak sa zákazník u vás zaregistruje. No a okrem toho ju môžete vašim zákazníkom poskytnúť ako pozornosť aj v prípade výnimočných udalostí, akými bývajú napríklad MS v hokeji. Prezentovať sa to dá jednoduchou a zároveň trefnou komunikáciou: Užite si sledovanie MS v hokeji s pizzou, za ktorej dopravu u nás dnes neplatíte.