Vzorový off-line doklad v aplikácii iKelp POS Mobile

So zavedením systému eKasa je okrem iných povinností potrebné mať na prevádzke vyobrazený vzor on-line a off-line dokladu, aby si zákazník vedel skontrolovať, či doklad obsahuje v oboch prípadoch všetky náležitosti. Vytlačenie vzorového on-line dokladu nie je problém. V závislosti od zariadenia sa ale líši postup, akým je možné vytlačiť off-line doklad.

Pripojenie zariadenia k pokladničnému systému

Zariadenia môžu mať viacero rozhraní cez ktoré vedia s nadradenou aplikáciou komunikovať. 

  • Pripojenie zariadenia cez COM / USB
  • Pripojenie cez LAN / WiFi

Pripojenie zariadenia cez COM / USB

V prípade aplikácie iKelp POS Mobile je ale potrebné si uvedomiť, že sa jedná o on-line webovú aplikáciu a teda zablokovaním prístupu na internet nebude možné s aplikáciou ďalej pracovať. Preto je možné na tlač využiť aplikáciu iKelp POS Manažér, ktorá je nainštalovaná na PC na ktorom je pripojené eKasa zariadenie. Pre tlač v zásade stačí zablokovať zariadeniu prístup k internetu (napr. vytiahnutím sieťového kábla z routera / PC). Následne z nadradenej aplikácie vytlačiť vzorový doklad. 

  • EFox pripojený cez USB 
  • Registračné pokladnice ELCOM pripojené cez USB
  • Pegas
  • Varos
  • Portos - pri tomto zariadení je možné zablokovať v nastaveniach FW komunikáciu. Pri nastavovaní pravidla je potrebné vybrať exe súbor aplikácie iKelp Predajca. (Viac informácií sa dozviete aj na stránkach výrobcu https://ekasa.ninedigit.sk/wiki/knowledge-base/vytlacenie-offline-dokladu/)
  1. Odpojte PC od internetu.
  2. Kliknite na ikonu aplikácie iKelp POS Manažér v pravom dolnom rohu pravým tlačidlom myši.
  3. Vyberte možnosť Zariadenie - Jednoduchý predaj.
  4. Zadajte Názov položky. (Napr. Kofola 1dcl.)
  5. Zadajte Jednotkovú cenu a Množstvo.
  6. Nastavte správne DPH a kliknite na tlačidlo P.
  7. Kliknite na tlačidlo Vykonaj predaj.
  8. Vytlačí sa offline doklad.
  9. Následne je možné vykonať aj storno naúčtovanej položky cez zadanie záporného množstva a väzby OKP/UID pôvodného dokladu.
  10. Pripojte PC na internet a spustite aplikáciu iKelp POS Mobile.
  11. Pre overenie opätovného spustenia všetkých služieb, prejdite v menu do možnosti Zariadenia a vykonajte Test spojenia.

Pripojenie zariadení cez LAN / WiFi

Ak je zariadenie pripojené cez lokálnu sieť k aplikácii, vypnutím sieťového zariadenia, alebo vytiahnutím kábla z PC toto vyriešiť nevieme, pretože zariadenie by so systémom okamžite prestalo komunikovať. Nakoľko je v rámci lokálnej siete komunikácia potrebná, jedným z riešením je napr. na routeri zablokovanie komunikácie smerom do internetu. Vytlačiť doklad a komunikáciu opätovne povoliť. Ďalším riešením je zmenou nastavení na samotnom zariadením pre komunikáciu s portálom eKasa. V tomto prípade ale zmeny odporúčame konzultovať s dodávateľom zariadenia.

  • EFox pripojený cez LAN / WiFi
  1. V prípade zariadenia pripojeného cez WiFi k portálu FS, stačí zariadeniu zablokovať prístup na WiFi sieť. Druhá možnosť je zablokovanie DHCP.
  2. V prípade zariadenia komunikujúceho s portálom FS cez LAN, je možné vypnúť nastavenie DHCP v sieti a zariadeniu nastavte statickú IP.
  • FiskalPro
    • Zmeniť lokáciu s IP adresou servera finančnej správy
      1. Stlačte na zariadení tlačidlá spolu Cancel (červené tlačidlo) + 5 pre zmenu lokácie.
      2. Zadajte číslo lokácie: 6289.
      3. Potvrďte - Enter (zelené tlačidlo).
      4. Prepíšte len posledné číslo z IP adresy. Pozor, je potrebné si ho zapamätať.
      5. Potvrďte - Enter (zelené tlačidlo).
      6. Vytlačte vzorový doklad. Tento sa vytlačí ako offline.
      7. Zopakujte postup pre zmenu lokácie a nastavte pôvodnú IP adresu.
      8. Ďalší doklad sa už vytlačí ako online. 
Súvisiace návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard