Inteligentný stôl - prvé kroky

Zriadenie účtu

Ak už iKelp POS Mobile používate, tento krok preskočte. Ak ešte nemáte zriadenú službu, stačí zadať email a za pár sekúnd môžete začať pracovať. Celý postup pre zriadenie účtu je podrobne popísaný v článku Postup registrácie a aktivácie služby POS Mobile. Zriadenie služby je bezplatné.

Vytvorenie stolov pre možnosť "Zavolať obsluhu"

Po zriadení sa prihláste do svojho iKelp POS Mobile. V menu aplikácie v časti Miesnosti a stoly si môžete vytvoriť či upraviť podľa potreby jednotlivé miestnosti. V každej miestnosti si môžete nadefinovať stoly podľa počtu na prevádzke. Každý stôl má svoj unikátny kód aj QR kód, aby ste vedeli z ktorého miesta vás hostia volajú. Pri menšom počte stolov do 30 býva vhodnejšie aj keď sú v rôznych miestnostiach ich vytvoriť do jednej a rozlíšiť si ich farbou pre jednoduchšiu orientáciu. Netreba zabudnúť na nastavenie Povolených akcií na stoloch, ktoré má hosť po zosnímaní QR kódu pri konrétnom stole dostupné. Základné nastavenie povoluje všetky akcie avšak nie každá reštaurácia má možnosť napr. platby platobnou kartou. Tieto nastavenia je však môžné prispôsobiť a v prípade potreby túto možnosť vypnúť. Ďalším nastavením je objednávanie od stola zákazníkmi, ktoré je vhodné pri obedových menu a zvyšuje tak obrátkovosť stola a pohodlie zákazníkov, ktorí tak nestrácajú čas na objednávku a jej následné zaplatenie.

Podrobnejší návod ako vytvoriť miestnoti a stoly v článku Vytváranie miestností v POS Mobile a Vytváranie stolov a tlač QR kódov 

Tlač a rozmiestnenie QR kódov na stoly

Ak máte stoly bez obrusu je vhodné použiť zalaminované QR kódy prilepené obojstrannou páskou. Výhodou je, že sú vode odolné a v prípade potreby vymeniteľné. Pri stoloch v reštaurácii s obrusom je vhodným umiestnením stojanček na denné menu, či karta s nápojmi. Prípadne vlastná inšpirácia, kde sa odporúča dodržať základný grafický dizajn, ktorý bol odladený a je pre hostí najlepšie prijateľný a pochopiteľný. Pre tlač zvoľte Tlač QR, kde tlač je vhodné robiť na PC, kde máte dostupnú tlačiareň, prípadne dá sa aj priamo z mobilu, to ale musí podporovať vaša tlačiareň. Vytlačené kódy sa zalaminujú a pripevnia na jednotlivé stoly.

Tlač môžte nechať aj na nás a dodávku vám zabezpečíme. Pre bližšie informácie nás kontaktujte emailom na obchod(at)ikelp.sk. 

Rozmiestnenie info letákov na stoloch v podniku

Pre zjednodušenie. Krátkych návodov nie je nikdy dosť a z našich skúseností to urýchluje používanie QR kódov. Vzorové letáky je možné si stiahnuť a vytlačiť, tiež prípadne zalaminovať. Ak máte hostí zo zahraničia, tak kombinácia slovenského a z druhej strany anglického jazyka ulahčuje dostupnosť služby.

Tlač môžte nechať aj na nás a dodávku vám zabezpečíme. Pre bližšie informácie nás kontaktujte emailom na obchod(at)ikelp.sk. 

Nastavenie mobilu / tabletu na používanie

Využiť môžte akékoľvek zariadenie mobil či telefón, ktorý spĺňa minimálne požiadavky. Výdrž batérie nie je kritickou požiadavkou. Napájaný môže byť nabíjačkou, alebo priamo USB káblom z počítača. Umiestnenie je vhodné v blízkosti pokladničného riešenia.

  • Pripojenie mobilu / tabletu do internetu, najčastejšie pomocou WiFi, ktoré telefóny a tablety bežne majú, treba odskúšať dostupnosť načítania webových stránok.
  • Vytvorenie odkazu na ploche pre jednoduchý prístup k zobrazeniu.
  • Nastavenie nevypínania obrazovky (display). Toto môže podporovať mobil / tablet priamo, alebo odporúčame aplikáciu Keep Screen ON, ktorá zabezpečí túto funkcionalitu, ak nie je dostupná priamo na zariadení. Prípadne skontrolujte nastavenia svojho zariadenia.

Odskúšanie zavolanie obsluhy

Vykonanie funkčnosti a odskúšanie si situácií na nečisto je jednoduché. Stačí najlepšie na druhom mobile odsnímať umiestnený QR kód, aby sa zobrazila ponuka. Skontrolovať, čo sa zákazníkovi zobrazí a následne stlačiť Zavolať obsluhu. Na mobile / tablete používanom pre zobrazenie notifikácií sa v krátkej dobe táto notifikácia zobrazí. Pre odskúšanie ju môžete Potvrdiť ako hotovú. Ak máte nastavené aj objednávanie, skúste z iného stola vykonať aj samotnú objednávku a preveriť tak správne nastavenie a funkčnosť.



Dajte vedieť svojim zákazníkom v on-line svete

Využiť môžte či už svoju webstránku, krátkym článkom o novinke. Prípadne firemnú Facebook stránku. Ak nám napíšete, tak vás radi uverejníme aj na našich stránkach a Facebook stránke ZavolatObsluhu.sk. Využitie a prezentácia podniku v online je dnes nevyhnutnou súčasťou a hostia radi privítajú váš pokrok s kvalitnením vašich služieb. Viac v článku 6 tipov ako využiť Facebook pre reštaurácie a 7 spôsobov ako získať nových zákazníkov na internete.

Súvisiace návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard