Vrátenie tovaru (storno) - celá účtenka, v iKelp POS Pokladňa - iKelp
Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s ich použitím. Viac informácií OK
Pokladňa a Sklad
 

Vrátenie tovaru (storno) - celá účtenka, v iKelp POS Pokladňa

V tomto videonávode máme vysvetlené ako v aplikácii iKelp Pokladňa vykonáme vrátenie tovaru (storno) a to spôsobom vrátenia celej účtenky. 

Storno celého dokladu, celej účtenky

  1. Otvorte nový doklad v aplikácii iKelp Pokladňa kliknutím na tlačidlo + Doklad alebo kliknutím na niektorý zo stolov. (V prípade ak používate reštauračný režim.)
  2. Zadajte číslo dokladu, ktorý sa bude stornovať.
      • Tip: Číslo dokladu sa nachádza na účtenke v ľavej spodnej časti dokladu s označením Int. dokl. č., je to číslo, pod ktorým je doklad evidovaný v aplikácii. 
  3. Po zadaní čísla dokladu kliknite na tlačidlo SHIFT a následne na tlačidlo Doklad vybrať.
  4. Následne sa zobrazí doklad na účel prezerania, skontrolujte, či sa jedná o správny doklad, či sa zhoduje celková suma a položky.
  5. Opäť kliknite na tlačidlo SHIFT, následne na tlačidlo Refund doklad. (Na jednotlivých položkách sa zobrazia záporné množstvá a záporná cena.)
  6. Kliknite na príslušné tlačidlo pre ukončenie dokladu. (Výdaj hotovosť a pod.) Na tlačiarni sa vytlačí storno dokladu

Pokiaľ vám klient prinesie pokladničný doklad na ktorom sú napríklad tri položky a požaduje vrátiť len jednu, je možné vykonať vrátenie tovaru (storno) celej účtenky a následne znovu na nový doklad naúčtovať dve položky, ktoré si zákazník chce ponechať.

Na obrázku vidíte vzorovú účtenku vytlačenú cez aplikáciu iKelp Pokladňa. Všimnite si v spodnej časti interné číslo dokladu (Int. dokl.č.) 110903485. POZOR! Toto číslo sa nezhoduje s číslom vo videoukážke, slúži len pre orientačné účely.

POS Pokladňa - účtenka

 

Ak nechcete stornovať celý doklad, (dôvodom môže byť napr. veľa položiek na pôvodnej účtenke, pri storne jednej položky na takomto doklade musíte stornovať celý doklad a následne zostávajúce účtované položky opäť naúčtovať) je možné použiť aj postup, kedy sa stornuje len konkrétna položka z pôvodného dokladu.

Vrátenie len niektorých položiek z pôvodného dokladu

  1. Otvorte nový doklad v aplikácii iKelp Pokladňa kliknutím na tlačidlo + Doklad alebo kliknutím na niektorý zo stolov. (V prípade ak používate reštauračný režim.)
  2. Zadajte číslo dokladu, ktorý sa bude stornovať.
      • Tip: Číslo dokladu sa nachádza na účtenke v ľavej spodnej časti dokladu s označením Int. dokl. č., je to číslo, pod ktorým je doklad evidovaný v aplikácii. 
  3. Po zadaní čísla dokladu kliknite na tlačidlo SHIFT a následne na tlačidlo Doklad vybrať.
  4. Následne sa zobrazí dokladu na účel prezerania, skontrolujte, či sa jedná o správny doklad, či sa zhoduje celková suma a položky.
  5. Opäť kliknite na tlačidlo SHIFT, následne na tlačidlo Refund doklad.
    1. Na jednotlivých položkách sa zobrazia záporné množstvá a záporná cena.
  6. Postupným označovým a odoberaním položiek tlačidlom Odober položku odoberte z dokladu položky, ktoré nemajú byť refundované a ponechajte len tie, ktoré je potrebné refundovať.
  7. Kliknite na príslušné tlačidlo pre ukončenie dokladu. (Výdaj hotovosť a pod.) Na tlačiarni sa vytlačí storno dokladu.

Storno dokladu, storno jednej položky

  1. Otvorte nový doklad v aplikácii iKelp Pokladňa kliknutím na tlačidlo + Doklad alebo kliknutím na niektorý zo stolov. (V prípade ak používate reštauračný režim.)
  2. Pridajte podľa kódu alebo názvu položku, ktorú si prajete refundovať, skontrolujte, či sedí cena s pôvodne účtovanou položkou (prípadne je potrebné cenu upraviť) a zadajte požadované množstvo.
  3. Kliknite na tlačidlo SHIFT, následne na tlačidlo Refund doklad.
  4. Kliknite na príslušné tlačidlo pre ukončenie dokladu. (Výdaj hotovosť a pod.) Na tlačiarni sa vytlačí storno dokladu