Udržte si prehľad vo svojich skladových zásobách

Časy, kedy stačilo k fungovaniu reštaurácie len chutné jedlo, sú už dávno preč. Dnes toho prevádzkar nesie na svojich pleciach omnoho viac. Nestačí mať len peknú a čistú kuchyňu a šikovný personál. Myslieť treba okrem iného aj na udržiavanie dobrého mena podniku, na marketing a tiež aj na skladové hospodárstvo. Bez toho to jednoducho nejde.

Práve skladové hospodárstvo je v reštauračných zariadeniach veľmi dôležité. Vedieť, ktoré potraviny máte, ktoré je potrebné doobjednať a predovšetkým nezabúdať na správne množstvá – len takto sa dá predísť problémom so skladom. V prvom rade si preto musíte položiť niekoľko základných otázok. Aké zásoby máte momentálne na sklade? Na aké časové obdobie objednávate tovar? Máte nadzásoby alebo váš sklad zíva prázdnotou?

Neškrečkujte. Objednávajte množstvá, ktoré máte šancu reálne spotrebovať

Nenechajte sa zlanáriť a v žiadnom prípade nenakupujte ohromné množstvá tovaru len preto, lebo je v zľave. Mohlo by sa vám to nepekne vypomstiť. Nájdite si zlatú strednú cestu medzi tovarom, ktorý reálne potrebujete, a tovarom, z ktorého je dobré sa nadzásobiť. Myslite na to, že zle riadený sklad vám môže v podnikaní pekne zavariť.

Chaos v skladových zásobách vedie:

  • K samotnému neporiadku v sklade. Neviete, kde je uložený tovar, ktorý potrebujete, a možno ani to, čo sa nachádza na najvrchnejších policiach.
  • K nadzásobeniu alebo k výpadku potravín. Ak nemáte prehľad o množstvách potravín v sklade, dochádza k zbytočnému nadzásobeniu alebo opačne – k výpadku surovín. Aj výpadok surovín predstavuje problém – ak vám stále chýba niektorá zo základných surovín, je to stresujúce nielen pre kuchára, ale aj pre obsluhu. Zároveň to znamená, že neviete držať krok s dopytom.
  • K vyhadzovaniu peňazí z okna, pretože pri potravinovom tovare treba mať na pamäti aj dátum spotreby. Ak tovar nespotrebujete v určenom čase, putuje rovno do koša.
skladove-zasoby-sklad-skladova-evidencia

Riaďte svoje zásoby rozumne, siahnite po reštauračnom systéme

Moderné reštauračné systémy sú v súčasnosti veľmi obľúbené. A to nielen vo veľkých reštauráciách, ale aj v menších podnikoch či kaviarňach. Ich súčasťou je aj skladový program, vďaka ktorému môžete mať všetky suroviny a nápoje pod stálou kontrolou. Aj reštauračný systém iKelp POS Mobile má funkciu skladovej evidencie, tak prečo to nevyužiť?

Na kontrolu zásob vám postačí len mobil. Rýchlo dokážete spraviť aj inventúru surovín a alkoholu. Veľkou výhodou je i evidencia alkoholu, pretože výkaz alkoholu musíte mať vždy v prevádzke kvôli prípadnej kontrole. Súčasťou systému iKelp POS Mobile je tiež evidencia nákupu tovaru a výdaj na spotrebu. Vďaka receptúram a odpisom surovín budete mať dokonalý prehľad o tom, či sa varí presne podľa receptov, alebo či barman správne pripravuje drinky. Okamžitý prehľad o zásobách vám toho veľa napovie.

skladove-zasoby-sklad-skladova-evidencia

K výhodám aplikácie iKelp POS Mobile patrí aj vzdialený prístup. Čo to znamená? Jednoducho to, že svoj podnik môžete mať pod kontrolou, nech ste kdekoľvek – doma, na cestách či na dovolenke.

Veľkým pomocníkom pri riadení stavu zásob je i funkcia „Sledovanie podlimitných stavov”. Pri skladových kartách si nastavíte minimálne množstvá, ktoré keď budú prekročené, tak sa dané položky zobrazia na nástenke (Dashboarde), takže okamžite viete, čo vám zo zásob vypadlo.

Možno chvíľu potrvá, kým zistíte, čo znamená tá „zlatá stredná cesta” v riadení skladových zásob, ale po pár mesiacoch to budete mať pekne odsledované. Navyše, aplikácia iKelp POS Mobile poskytuje štatistiky predaja a zásob, štatistiky tržieb aj porovnania s predošlým obdobím. O to bude vaše vyhodnocovanie jednoduchšie.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard