Nehádžte zákazníkom pod nohy polená, keď si chcú u vás objednať

Hovorí sa, že človek sa učí na vlastných chybách. Občas je preto potrebné zložiť si ružové okuliare a pozrieť sa na svoje prípadné prešľapy a nedostatky triezvo. Výnimkou nie je v tomto prípade ani podnikanie v gastropriemysle. Môže sa vám síce dariť, no čo by sa stalo, ak by niekto poukázal na chyby, ktorými nevedomky hádžete vašim zákazníkom polená pod nohy? Keď sa nad tým zamyslíte, možno si uvedomíte, že ste od seba dlhý čas odháňali ľudí, ktorí si u vás chceli objednať. V praxi to znamená nielen ušlé zisky, ale aj negatívne skúsenosti a recenzie. Našťastie sa tomu všetkému dá vyhnúť a predísť.

Vžite sa do kože vášho zákazníka

Všetko, čo musíte urobiť, aby ste nehádzali zákazníkom polená pod nohy, je vžiť sa do ich kože. Predstavte si, že si chcete u vás rýchlo, pohodlne a jednoducho objednať. Dokážete to alebo...

... sa u vás nedá objednať online?

A hneď na úvod sa dostávame k jednej z najväčších chýb gastroprevádzok, ktoré chcú byť v dnešnej dobe moderné a „in“. To však bez online objednávania nejde. Alebo stále fungujete na báze telefonického vybavovania objednávok, ktoré oberá vašich zamestnancov o čas a zároveň aj vás o tržby? Bez nutnosti neustáleho telefonovania by mohli vaši zamestnanci zvýšiť svoju produktivitu, čo by sa prirodzene odzrkadlilo aj na celkových tržbách. Nehovoriac o tom, že online objednávanie je pre zákazníka rýchlejšie, pohodlnejšie a celkovo jednoduchšie.



... sa u vás nedá pri online objednávaní platiť kartou?

Online objednávanie aj s donáškou u vás funguje, ale neumožňujete platbu kartou vopred? Zle, zle a ešte raz zle. Prečo? No len si predstavte napríklad takú mamičku na materskej, ktorá s tromi malými deťmi na krku občas nestíha uvariť, a tak sa uchýli k online objednávke a donáške jedla. Všetko, čo si môže pri preberaní donášky dovoliť, je rýchlo vybehnúť von, prípadne k dverám (pravdepodobne s najmenším dieťaťom na rukách), pozdraviť, prebrať objednávku, poďakovať a popriať pekný deň. Myslíte si, že má čas na „šachovanie“ s peniazmi? My si myslíme, že keď jej neumožníte platbu kartou vopred, nájde si inú reštauráciu. A netýka sa to len mamičiek, ale aj iných ľudí s nabitým pracovným programom. Bohužiaľ, o všetkých prichádzate možno len v dôsledku nezavedenej možnosti platby kartou vopred.

... nemôžete nájsť vašu ponuku na internete a Facebooku?

Spoločne s online objednávaním a donáškou je dnes ďalším základom podnikania v gastrobiznise prehľadná ponuka na internete a Facebooku. Všetko to ide ruka v ruke, bok po boku. Ak vás potenciálny zákazník nedokáže nájsť, resp. nevie sa rýchlo dopátrať aktuálneho obedového menu, nebude strácať svoj drahocenný čas a nájde si prevádzku, ktorej ponuka mu udrie do očí hneď po zobrazení jej facebookovej stránky.

Menu na Facebooku

... sa nevyznáte vo vašej ponuke a v opisoch?

Pokiaľ sa nevyznáte vo vašej ponuke vy, čo urobí podľa vás návštevník vašich stránok? My predpokladáme, že odíde ku konkurencii, ktorej ponuka je spolu s opismi oveľa prehľadnejšia. Váš jedálny a nápojový lístok na internete a Facebooku by preto mal byť prehľadný, pričom by mal disponovať aj peknými fotkami a vecnými opismi. Každý chce predsa vedieť, čo si vlastne objednáva. Alebo by ste na obed túžili po mačke vo vreci?

Neodradilo by vás to?

Ak ste si uvedomili, že minimálne jeden zo spomenutých bodov je aj prípadom vašej prevádzky, máte čo zlepšovať. Ruku na srdce, neodradilo by vás to od uskutočnenia objednávky? Nehľadali by ste radšej ako nezainteresovaný zákazník konkurenciu, kde funguje objednávanie jednoduchšie, rýchlejšie a pohodlnejšie? A teraz úprimne – nie je to škoda? Môžete disponovať špičkovým personálom a ponúkať ľuďom chutné jedlá so skvelými nápojmi, no pokiaľ im nevedomky hádžete polená pod nohy, odháňate ich od vás.

Čo ďalšie môžete urobiť pre zlepšenie?

V prvom rade by ste sa mali v oblasti gastropriemyslu neustále vzdelávať, napríklad sledovaním rôznych užitočných videokurzov. Okrem toho môžete odoberať newslettre s novinkami zo sveta gastrobiznisu. Neuniknú vám tak žiadne trendy z danej oblasti, vďaka čomu budete vždy o krok vpredu pred konkurenciou. A, samozrejme, nezabúdajte ani na odstránenie všetkých polien, o ktorých sme sa rozpisovali o čosi vyššie. Pomôcť vám s tým môže vhodne zvolený reštauračný systém. Pamätajte, že potenciálny zákazník si síce môže chcieť u vás objednať, no prípadnými nedostatkami a chybami ho nechcene nasmerujete inam.

Tip: K bezplatnej registrácii do iKelp newslettra, ktorý je pravidelne plný noviniek a trendov zo sveta reštauračného biznisu, získate teraz hodnotný darček v podobe e-booku na tému Krátky sprievodca rozvozom jedál.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard