Konfigurácia iMin D2 Max Bowa (pre zariadenia s OS Android)
1. Krok: Prihlásenie do aplikácie iKelp POS Mobile
- Spustite aplikáciu iKelp POS Mobile.
- Kliknite na tlačidlo Prihlásiť.
- Zadajte email a heslo, kliknite na Prihlásiť.
- Ak máte vytvoreného v aplikácii iKelp Pokladňa užívateľa, ktorý bude pracovať na danom zariadení, je možné aktivovať možnosť Zostať prihlásený.
- Ak sa zobrazí žiadosť na vyplnenie prevádzky pre presnejšiu identifikáciu, zadajte ju. (adresa služby: https://skusit.zavolatobsluhu.sk/, prevádzka "skusit").
- Kliknite na tlačidlo Nastavenie.
- Vyberte možnosť POS Manažér.
- Pokračujte nižšie nastavením zariadenia pomocou Pomocníka.
Postupujte podľa nasledovných obrázkov:
2. Krok: Pomocník - nastavenie zariadenia
Aplikácia vie na základe zariadenia aktivovať automaticky možnosti, ktoré sú pre dané zariadenie dostupné.
- Skontrolujte jednotlivé nastavenia, či zodpovedajú možnostiam daného zariadenia.
- Legislatíva - nastavenie je automaticky stiahnuté z nastavenie predajnej aplikácie. Skontrolujte jeho správnosť.
- Číslo zariadenia - je potrebné vyplniť len ak sa pridáva ďalšie zariadenie v poradí.
- Ak sa jedná o prvé zariadenie v rámci konfigurácie, nenastavujte žiadne číslo. (Ak sa jedná o ďalšie nové zariadenie na prevádzke, skontrolujte, či máte zariadenie pridané v predajnej aplikácii a vyplňte číslo posledného zariadenia.)
- V časti Zariadenia skontrolujte aktívne funkcie pre dané zariadenie.
- Kliknite na tlačidlo Uložiť.
Postupujte podľa nasledovných obrázkov:
3. Krok: Test komunikácie zo zariadením
- Spustite Predaj v aplikácii iKelp POS Mobile.
- V ľavo hore stlačte ikonu Menu.
- Vyberte položku Zariadenia.
- Kliknite na tlačidlo Test spojenia.
Postupujte podľa nasledovných obrázkov:
Gratulujeme, práve ste zvládli pripojenie a nastavenie fiskálnej tlačiarne BOWA v aplikácii iKelp POS Mobile.
Odporúčania pre správnu funkčnosť aplikácie a zariadenia
- Vlastná dátovú SIM karta a lokálne inštalovaná aplikácia iKelp POS Mobile v zariadení. Zariadenie takto vie správne fungovať aj pri výpadku lokálnej siete.
- V prípade dátovej SIM odporúčame vypnúť pripojenie cez WiFi. Z praxe vieme, že takéto prepísanie sietí robí zariadeniam problémy a nemusia fungovať správne.
- Aktuálna verzia OS v zariadení pomocou digitálne podpísaného inštalačného balíčka.
- Vypnutie GPS - v prípade, že zariadenie sa nepoužíva pre rozvozcu, odporúčame sledovanie lokácie cez GPS v aplikácii POS Mobile vypnúť, čo predĺži výdrž batérie.
- Vypnutie automatického spúšťania aplikácie - za určitých okolností môže nastať situácia, že sa aplikácia POS Mobile spustí skôr, ako sa inicializujú eKasa a platobné možnosti samotného zariadenia. Toto následne môže spôsobovať problém pri komunikovaní aplikácie s nadradenými aplikácia zariadenia čo spôsobí nefunkčnosť pri tlači dokladov a vykonávania platby.
- Po spustení zariadenia počkať, cca. 1 min na spustenie natívnych aplikácií na zariadení. Následne spustiť platobnú aplikáciu na zariadení a až v poslednom kroku spustiť predajnú aplikáciu iKelp POS Mobile.
Riešenie problémov
- V prípade problému spojenia s aplikáciou iKelp POS Mobile odporúčame po konfigurácii vykonať reštart zariadenia.
- Spustenie aplikácie Bowa pre načítanie stavu zariadenia a informácií o CHDÚ zariadenia, následne spustit aplikáciou iKelp POS Mobile, resp. zastaviť a spustiť server.
- V prípade pretrvávajúcich problémov v komunikácii medzi aplikáciou a zariadením, odporúčame vymazať dočasné dáta aplikácie a aplikáciou iKelp POS Mobile nakonfigurovať nanovo.
V prípade, že sa vám komunikáciu zo zariadením nepodarilo nastaviť, alebo potrebujete viacej informácií o jednotlivých nastaveniach, pokračujte podrobným postupom konfigurácie zariadenia. Postup krokov nižšie však vykonajte len v prípade, že nie je možné nastaviť zariadenie pomocou pomocníka.
Konfigurácia POS Mobile - podrobný postup
Ak je už vytvorené spojenie medzi samotnou aplikáciou POS Mobile a fyzickým zariadením, je možné prejsť k nastaveniu zariadenia.
- Kliknite na tlačidlo Nastevenie na úvodnej obrazovke aplikácie.
- V časti Rozšírenia kliknite na POS Manažér.
- Následne opäť kliknite v pravej hornej časti na tlačidlo Nastavenie.
- Kliknite na ikonu a vyberte možnosť Pridať BOWA zo zoznamu.
- Zobrazia sa nastavenia zariadenia:
- Kódy - kódy slúžia na identifikáciu zariadenia v systéme a musia sa zhodovať s kódom zariadenia v menu aplikácie iKelp POS Mobile pre predaj v časti Zariadenia. V prípade definovania len jednej tlačiarne v systéme, môžete ponechať prednastavený kód, a v nastaveniach Zariadení v predaji aktivujte príslušnú tlačiareň. V prípade definovania viacerých tlačiarní, nastavte všetky príslušné kódy pre toto zariadenie. Pozor, ak jedno fyzické zariadenie má slúžiť aj na tlač účteniek aj ako barová bonovačka, v aplikácii sa toto zariadenie definuje len raz, ale je možné mu nastaviť dva kódy. (Jedno fyzické zariadenie, v tomto prípade Feitian, plniace funkciu fiskálnej tlačiarne a bonovačky. Zaužívanými kódmi pre identifikáciu zariadení sú bill, prípadne bill1 až billx. V prípade platobných terminálov je zaužívaný kód pay. Tento kód sa nachádza aj konfigurácii predajnej aplikácie a je potrebné, aby sa kódy zhodovali a aplikácia tak vedela, s ktorým zazriadením presne komunikovať.)
- Externý displej - nadefinujte pripojenie externého displeja.
- Kód externého displeja - ak je v aplikácii nakonfigurované ďalšie zariadenie typu Zákaznícky displej, je možné sem zadať kód zariadenia. Pri účtovaní sa tak na displeji budú zobrazovať účtované položky.
- Kliknutím na tlačidlo Hotovo je potrebné vykonané zmeny v nastaveniach uložiť.
- Pre zobrazenie nadefinovaných zariadení v aplikácii, kliknite Nastavenia na úvodnej obrazovke aplikácie. Následne opäť kliknite na tlačidlo Nastavenia.
- Po kliknutí na zariadenie v zozname sa zobrazia nastavenia pripojeného zariadenia na úpravu. Po kliknutí na ikonu v pravej hornej časti sa zobrazí možnosť pre Odstránenie nakonfigurovaného zariadenia.
Súvisiace návody
by
Ing. Lukáš Krajčír