Praktické rady a typy k nastaveniam zariadení

V tomto článku sme pre vás popísali niekoľko praktických scenárov, ktoré vznikajú pri používaní aplikácie iKelp POS Mobile z pohľadu zariadení, či už sa jedná o účtenkové, alebo barové tzv. bonovacie tlačiarne. Nájdete tu rôzne praktické rady a odporúčania k nastaveniu aplikácie POS Mobile, ale aj aplikácie iKelp POS Manažér.

1. Ako postupovať, ak potrebujem mať v aplikácii dve a viac eKasa pokladníc?

V aplikácii je možné definovať viacero pokladní, eKasa zariadení. Po zriadení aplikácii je aktívne jedno zariadenie. Na základe požiadavky je možné ich počet zvýšiť podľa potreby danej prevádzky. 

  1. Nainštalujte aplikáciu iKelp POS Manažér na každé pracovisko.
  2. Každé pracovisko komunikuje s aplikáciou POS Mobile na základe kódu spojenia. Tento nájdete v aplikácii iKelp POS Mobile v časti Zariadenia.
  3. Pozor, pre každé pracovisko je nutné mať vlastný kód spojenia. Podľa počtu pracovísk, eKasa tlačiarní si viete kódy pre každé pracovisko vygenerovať resp. pridať kliknutím na Pridať kód spojenia.
    • Kliknutím na Viac je možné doplniť popis daného pracoviska pre lepšiu identifikáciu. (Napr. Bar, Terasa, Prenosná kasa 1 a pod.)
  4. Po aktivovaní ďalších eKasa zariadení má každé zariadenie pridelený kód (identifikátor), ktorý treba mať rovnako nadefinovaný aj v aplikácii iKelp POS Manažér.
Súvisiace návody

2. Ako nastaviť zariadenia, bonovacie tlačiarne, ak mám viacero pokladní?

Bonovacie tlačiarne bývajú zväčša inštalované tam, kde je nakonfigurovaná eKasa tlačiareň. Teda ako prvý krok sa spraví inštalácia aplikácie POS Manažér a nakonfiguruje sa eKasa zariadenie. Ak už tento krok prebehol, nastavuje sa samotná bonovacia tlačiareň.

  1. Ak sa jedná o bonovaciu tlačiareň pripojenú sériovo / USB je potrebné ju nakonfigurovať v rámci aplikácie POS Manažér na tom PC, kde je zariadenie aj fyzicky pripojené.
  2. V prípade tlačiarne pripojenej v LAN, je jedno, na ktorom PC zariadenie nakonfigurujete. 
V oboch prípadoch je potrebné zariadeniu v rámci konfigurácie nastaviť správny Názov (kód) zariadenia, ktorý musí byť zhodný s názvom zariadenia v aplikácii POS Mobile. Následne už spojenie so zariadením zabezpečuje aplikácia POS Manažér, je teda možné na danom zariadení tlačiť z ktoréhokoľvek predajného miesta. Pozor v prípade sieťových tlačiarní, zariadenie sa definuje len v rámci jednej aplikácie iKelp POS Manažér. Ak máte nakonfigurované jedno fyzické zariadenie, s jedným kódom v dvoch aplikáciach na dvoch PC súčasne, je potrebné v rámci jednej konfigurácie zariadenie deaktivovať!  
Súvisiace návody

3. Ako viem nastaviť tlač na viacerých zariadeniach (bonovacích tlačiarňach) súčasne?

V aplikácii je možné nastaviť, aby sa napr. bony tlačili na dvoch zariadeniach súčasne. Pozor, nestačí mať na karte zaškrnuté dve bonovačky. Aplikácia totiž v tomto prípade posiela kartu len na prvé aktívne aktívne a dostupné zariadenie. Ak potrebujete tlačiť položky na dvoch zariadeniach, treba si nastaviť jednu tlačiareň ako externú. Ako na to sa dozviete v priloženom odkaze.

Súvisiace návody

4. Ako spraviť užívateľskú uzávierku ak sa pokazilo eKasa zariadenie?

Čo robiť ak máte v aplikácii nastavené, že pri užívateľskej uzávierke sa robí automaticky výber zo zariadení (odporúčaný scenár), ale na zariadení nie je možné spraviť uzávierku, resp. automatický výber? Takáto situácia môže nastať napr. z dôvodu, že ako eKasa tlačiareň používate prenosné zariadenie a toto obsluhe spadlo, prípadne sa nejak poškodilo, ale je potrebné na konci dňa spraviť užívateľskú uzávierku. Samozrejme, ak zariadenie nie je k systému pripojené, aplikácia zobrazí chybové hlásenie. Je však možné túto situáciu vyriešiť:

  • Deaktivovanie zariadenia
  • Vypnutie automatického výberu na zariadení

5. Čo robiť ak sa netlačia pokladničné doklady

Ak sa netlačia z aplikácie pokladničné doklady, môže to mať viacero príčin a vždy treba v prvom rade postupovať podľa hlásenia v aplikácii. Vo väčšine prípadov vás dokáže nasmerovať k vyriešeniu problému. Pripravili sme pre vás niekoľko rád a typov, ktoré vám môžu pomocť pri problémoch.

  1. Aplikácia iKelp POS Manažér nie je pripojený na POS Mobile - skontrolujte, či na PC beží aplikácia iKelp POS Manažér, a po rozkliknutí zobrazíte stav pripojených zariadení. Ak aplikácia po kliknutí na ikonu nereaguje odporúčame počkať niekoľko sekúnd. Ak sa ani tak stav pripojených zariadení nezobrazí:
    • Vypnite aplikáciu cez Správcu úloh a spustite ju znovu cez ikonu na pracovnej ploche.
    • Reštartujte počítač.
  2. POS Manažer nie je napojený na POS Mobile. Skontrolujte jeho stav - postupujte rovnako ako v bode č.1.
  3. V tlačiarni chýba papier - skontrolujte kryt tlačiarne, papier alebo skontrolujte displej zariadenia, či nezobrazuje bližšie hlásenie.
  4. Zariadenie je pustené ale nekomunikuje - skontrolujte káble k pripojenému zariadeniu. Skúste zariadenie reštartovať. Ak máte na prevádzke viacero sietí a eKasa tlačiareň a PC sú pripojené cez WiFi, skontrolujte, či sú pripojené do rovnakej siete.
  5. Chyba CHDÚ - chránené dátové úložisko je zariadenie na uchovávanie údajov, ktoré sú zo zariadenia posielané na finančnú správu a je uložené priamo v eKasa tlačiarni. V prípade tejto chyby odporúčame skúsiť reštart tlačiarne a ak problém pretrváva je potrebné kontaktovať dodávateľa tlačiarne.
  6. Pri práci s tlačiarňou vznikla interná chyba - aj v tomto prípade sa jedná o problém eKasa tlačiarne. Vyskúšajte reštart zariadenia a ak problém pretrváva je potrebné kontaktovať dodávateľa tlačiarne.
  7. Tlač dokladu zlyhala. neznámy, alebo nepovolený príkaz v danom stave FM - reštartujte pokladničnú tlačiareň, eKasa zariadenie.

6. Čo robiť ak netlačí objednávková/bonovacia tlačiareň

Ak prestane tlačiť objednávková tlačiareň, môže to mať viacero dôvodov.
  • Zmena sieťovej adresy pri tlačiarni pripojenej cez sieť.

    • Najčastejšie sa tento problém stáva pri zmene sieťových zariadení ako router, ktorý má iné nastavenia pridelovania adries zariadeniam v lokálnej sieti. V tomto prípade odporúčame skontrolovať, aké adresy sú v sieti dostupné a túto adresu tlačiarni priradiť. ďalšou možnosťou je úprava nastavenia sieťového zariadenia podľa nastavení predchádzajúceho. Tieto úpravy odporúčame prenechať správcovi siete.
  • Zmena portu pripojeného zariadenia.

    • Tento problém sa môže vyskytnúť po aktualizácii OS Windows (hlavne pri lacnejších tlačiarňach dôjde k prestaveniu prednastaveného portu zariadenia napr. Rongda, Xprinter... ). Následne je potrebné v nastaveniach zariadenia prideliť zariadeniu správny port, cez ktorý má v systéme komunikovať. 
      1. Kliknite na ikonu Štart a otvorte Ovládací panel. (Začnite písať Ovl.)
      2. Prejdite na ponuku Zobraziť zariadenia a tlačiarne.
      3. Kliknite pravým tlačidlom myši na danú tlačiareň a vyberte Vlastnosti tlačiarne.
      4. Prejdite do záložky Porty.
      5. Vyberte správny port zo zoznamu na ktorom je zariadenie pripojené.
      6. Kliknite na tlačidlo Použiť pre aplikovanie vykonaných zmien.
      7. Prejdite do záložky Všeobecné a kliknite na Vytlačiť skúšobnú stranu.

V oboch prípadoch odporúčame skontrolovať, či je tlačiareň definovaná ako tlačiareň v OS Windows a preveriť tlač zariadenia priamo zo zystému Windows. Ak zariadenie netlačí ani z OS Windows, jedná sa o problém mimo aplikácie iKelp POS Mobile.
Súvisiace návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard