Kuchynský displej

V tomto článku sa dozviete základné informácie o nastavení a používaní kuchynského displeja v aplikácii iKelp POS Mobile. Dozviete sa informácie o rôznych režimoch fungovania tohto zariadenia od jednoduchých kde displej slúži len pre zobrazovanie objednávok, až po kompletnú správu vydaných objednávok priamo z kuchyne či už priamo zákazníkovi alebo obsluhe. 

Použitie kuchynského displeja

Kuchynský displej slúži pre zobrazovanie informácií kuchárovi, čo je potrebné pripraviť. Funguje ako "virtuálna bonovacia tlačiareň" s rôznymi možnosťami správy objednávok a notifikovanie obsluhy o ich vybavovaní. Tak ako sa na jednotlivých položkách definuje, na ktorej bonovacej tlačiarni sa majú tieto položky tlačiť, rovnako sa definuje, ktoré položky sa majú zobrazovať na kuchynskom displeji. Zároveň s kuchynským displejom je potrebné aktivovať aj príslušné zariadenie, elektronickú bonovaciu tlačiareň na ktorej sa budú položky pre prípravu zobrazovať. Funkcionalita kuchynského displeja je zameraná hlavne na prípravu objednávok v kuchyni v bufetovom, alebo fastfoodovom režime, kde sa nepredpokladá dodatočná úprava objednávok a pripravujú sa tak ako vznikajú.

Ako už bolo spomenuté v úvode, scenárov, kedy a ako používať zákaznícky displej je niekoľko, preto jednotlivé scenáre pre predstavu popíšeme.

  1. Zobrazovanie objednávok - v kuchyni je displej len pre zobrazovanie objednávok, ktoré je potrebné pripraviť, ale kuchyňa nijakým spôsobom nespravuje stavy objednávok. Počíta sa s nezávislým systémom alebo zariadením na privolanie obsluhy (zvonček, pager ...) a odovzdanie pripravených objednávok, ktoré si následne obsluha systémovo spracuje.
  2. Zobrazenie a správa objednávok s výdajom - kuchyňa si spravuje objednávky sama, sama zabezpečuje výdaj objednávok cez výdajné okienko alebo pult.
  3. Zobrazenie a správa pripravených objednávok - kuchyňa si sama spravuje stavy objednávok, ale po príprave označí objednávku do stavu, v ktorej je notifikovaná obsluha o pripravenosti objednávky. Táto následne preberá objednávku a potvrdí jej vydanie zákazníkovi.
  4. Zobrazenie a kompletná správa objednávok - úkony súvisiace s prípravou a vydaním objednávok si spravuje kuchyňa, obsluha zabezpečuje len predanie zákazníkovi.

Nastavenia

Aby bolo možné v aplikácii používať požadovaný scenár správy objednávok, je potrebné v aplikácii toto správanie nadefinovať. Akým spôsobom sa bude realizovať výdaj objednávok je možné definovať v nastaveniach donášky, alebo v nastaveniach danej miestnosti. Je jedno, v ktorej časti nastavenia vykonáte za predpokladu, že sa kuchynský displej využíva na prevádzke v bufete alebo fastfoode. V prípade, že sa jedná o reštauráciu s donáškou, môže byť spôsob spracovania objednávok v reštaurácií iný, ako pri donáške. Tu je potom vhodné nastaviť spôsob vyzdvihnutia objednávok - Miestnosť s obsluhou.

Nastavenia Donáška

  1. Kliknite v menu aplikácie na možnosť Donáška.
  2. Kliknite na tlačidlo Nastavenia.
  3. V časti Základné nastavenia je potrebné definovať:
    • Výdaj objednávok - objednávky je možné vydávať čiastkovo, alebo až keď je komplet pripravená. Toto nastavenie závisí od vašich preferencií a nastaveného spôsobu správy objednávok na prevádzke.
    • Stav hotové pre zákazníka - stav, kedy je zákazník notifikovaný o tom, že jeho objednávka je pripravená. Stav vie nastaviť kuchyňa zmenou stavu objednávky na Hotovo, alebo obsluha zadefinovaním stavu Pripravené na výdaj.

Nastavenia na miestnosti

  1. Kliknite v menu aplikácie na možnosť Miestnosti a stoly.
  2. Kliknite na tlačidlo Viac danej miestnosti (Napr. miestnosť Donáška, ktorú si prípadne môžete premenovať na Bufet.)
  3. V záložke Rozšírené je vyzdvihnutie objednávok preddefinované ako Výdajné okienko.
    • Výdaj objednávokobjednávky je možné vydávať čiastkovo, alebo až keď je komplet pripravená. Toto nastavenie závisí od vašich preferencií a nastaveného spôsobu správy objednávok na prevádzke.
    • Stav hotové pre zákazníkastav, kedy je zákazník notifikovaný o tom, že jeho objednávka je pripravená. Stav vie nastaviť kuchyňa zmenou stavu objednávky na Hotovo, alebo obsluha zadefinovaním stavu Pripravené na výdaj.

Definovanie kariet pre zobrazovanie na bonovačke v kuchyni

Po aktivovaní zariadenia kuchynského displeja boli na základe požiadavky aktivované aj tzv. "elektronické bonovacie tlačiarne". Môže byť jedna, ale môže ich byť aj viacero v závislosti od požiadaviek a aktívnych kuchynských displejov. Tak ako je možné nadefinovať, v ktorej miestnosti na ktorej tlačiarni sa majú položky tlačiť, rovnako tak je možné definovať, ktoré položky sa majú zobrazovať na ktorom displeji. (Napr. v prípade bufetu sa môžu na jednom displeji zobrazovať nápoje, na druhom, v kuchyni jedlá a po odovzdaní obsluhe ktorá zabezpečuje výdaj a jej potvrdení sa zobrazí informácia o pripravenej objednávke na výdajnom displeji.)
  1. V menu aplikácie kliknite na Karty.
  2. Vyhľadajte požadovanú kartu v zozname a kliknite na Viac.
  3. V záložke Rozšírené aktivujte príslušnú elektronickú bonovačku. (Hromadné priradenie bonovačky je možné kartám priradiť aj cez možnosť na príslušnej kategórii.)
  4. Kliknite na tlačidlo Uložiť
Súvisiace návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard