Rozhovor s Mariánom Čiernym: „Vernostné karty sú najlepším produktom, ktorý naši zákazníci využívajú.“

Skutočnosť, že Banská Štiavnica je mestom s bohatou históriou a kultúrou, potvrdzuje každoročne rastúci počet turistov v tejto lokalite. Návštevníci tohto mesta, ktoré je od roku 1993 zapísané v Zozname svetového kultúrneho a prírodného dedičstva UNESCO, môžu obdivovať nielen jeho čarovnú minulosť, ale aj špecifickú architektúru. Pri takýchto potulkách však bezpochyby vyhladne nejeden žalúdok. V prípade, že sa jedného dňa vyberiete na výlet do Banskej Štiavnice, určite neobíďte pizzeriu a reštauráciu BLACK M.

Pizzeria a reštaurácia BLACK M

BLACK M sa nachádza v samotnom srdci krásneho historického mesta Banská Štiavnica a vďaka svojej výbornej polohe predstavuje ideálny spôsob na oddych a občerstvenie počas prehliadky mesta. V tomto podniku nájdete všetko, čo by mala dobrá reštaurácia ponúkať. Za zmienku stojí nielen dobrá pizza, kvalitné jedlo, ale aj rozvoz jedál v meste a okolí. Viac nám o pizzerii a reštaurácii BLACK M prezradil jej majiteľ, Marián Čierny.

Marián Čierny – majiteľ pizzerie a reštaurácie BLACK M

Dobrý deň, pán Čierny. V prvom rade vám veľmi pekne ďakujeme za to, že ste prijali našu ponuku na rozhovor o vašej pizzerii a reštaurácii BLACK M. Na úvod by som začal akýmsi obhliadnutím sa do minulosti.

Čo vás viedlo k tomu, aby ste si v Banskej Štiavnici otvorili reštauračné zariadenie?

Pochádzam z rodiny, v ktorej moja mama celý pracovný život odrobila ako vedúca pracovníčka v reštauráciách, a tak som už ako malý chlapec privoňal k tejto práci. V dospelosti to bol už len krôčik k tomu, aby som si otvoril niečo svoje. Šťastena mi bola naklonená a ako rodákovi z Banskej Štiavnice sa mi podarilo otvoriť reštauráciu vo svojom rodnom meste.

Je niečo, na čo by ste si dali pri otváraní takéhoto zariadenia nabudúce väčší pozor? Inak povedané, čo bolo z vášho pohľadu najpotrebnejšie na otvorenie pizzerie a reštaurácie?

Každé otvorenie niečoho nového je veľmi zložitý proces – obzvlášť v dnešnej dobe. Musím podotknúť, že bez šikovného a úslužného personálu je to takmer nemožné. Šikovný a milý personál je základom každej dobrej reštaurácie.

Momentálne sa však tešíte v online prostredí prevažne pozitívnym recenziám na vašu pizzeriu a reštauráciu. Ako by ste opísali vašu cestu až do bodu, v ktorom sa dnes nachádza BLACK M?

Od samého začiatku to bola tŕnistá cesta (hádzanie polien pod nohy od konkurencie), ale vďaka našim stálym zákazníkom, tvrdej práci a mojej ctižiadostivosti sme to zvládli. A dnes sa tešíme celkom dobrej návštevnosti, či už domácich, alebo aj zahraničných hostí.

Síce sme už niečo načrtli v úvode tohto článku, no prečo by podľa vás mali návštevníci Banskej Štiavnice zavítať práve do vášho podniku? Čo im môžete ponúknuť?

Sme reštaurácia a pizzeria, ktorá sa na nič nehrá. Ľudovo povedané, takého domáceho charakteru. Jedlo, ktoré podávame, pripravujeme s láskou a s ešte väčšou láskou a úsmevom ho servírujeme hosťom na stôl.

Reštaurácia a pizzeria BLACK M je dobre známa aj vďaka možnosti online objednávania a donášky. Aký systém využívate pre tieto služby?

Boli sme ako prvá reštaurácia – pizzeria v Banskej Štiavnici, ktorá zaviedla už pred niekoľkými rokmi možnosť objednať si jedlo online. Takže táto služba nie je pre našich zákazníkov ničím neznámym, aj keď v minulosti bola podstatne na horšej úrovni ako dnes. Pred rokom sme natrafili na systém iKelp POS Mobile, ktorý celú službu výrazne zjednodušil, zmodernizoval a posunul, samozrejme, na vyššiu úroveň.

Mohli by ste nám o tomto systéme povedať viac? V čom vidíte jeho najväčšie výhody?

iKelp POS Mobile je vlastne internetový shop s možnosťou online objednávok nášho jedla (praktickú ukážku si viete pozrieť tu). Veľkou výhodou je, že jedlo ponúkate priamo vy bez ďalšej sprostredkovateľskej spoločnosti. Program je prehľadný, zrozumiteľný a ponúka množstvo rôznych funkcií pre personál aj pre zákazníkov. Plusom je zobrazenie fotografií konkrétnych jedál.

A ako to vlastne v súvislosti s iKelp POS Mobile funguje? Koľko času potrebuje štandardná reštaurácia na to, aby ho mohla plnohodnotne využívať?

Nám trvalo cca jeden rok, kým sme celý systém pochopili a začali ho využívať naplno. Je to systém šitý na mieru a má veľmi veľa možností, ktoré uľahčia návštevu v reštaurácii, či už nám, no tiež personálu a aj našim zákazníkom. Vyzdvihol by som funkciu Inteligentný stôl. Inteligentný stôl je služba, vďaka ktorej si naši zákazníci majú možnosť pomocou čiarového kódu (umiestneného na stole) nasnímať náš ponúkaný sortiment a priamo zo stola si ho objednať ešte skôr, ako k nim príde obsluha s klasickým tlačeným jedálnym lístkom. Ďalšími plusmi je, že zákazník v aplikácii vidí priebežne svoj účet, môže si doobjednávať, zavolať obsluhu, alebo dokonca aj jednoducho zaplatiť priamo kreditnou kartou či pripojením sa do svojej banky.

Používate aj nejaké vernostné programy pre vašich stálych zákazníkov?

Jednou z výhod tohto systému sú aj vernostné karty. Počas doby používania systému iKelp POS Mobile môžeme skonštatovať, že vernostné karty sú zatiaľ najlepším produktom, ktorý naši zákazníci využívajú. Vďaka vernostnej karte majú stáli zákazníci výrazné zľavy a môžu využívať aj rôzne akcie, ktoré u nás práve prebiehajú.

Pán Čierny, ešte raz vám ďakujeme za to, že ste si na nás našli čas a ochotne odpovedali na naše otázky. Zároveň vám prajeme veľa úspechov nielen v podnikateľskom, ale aj osobnom živote.

GoPay VISA, MasterCard