Konfigurácia zariadení Besteron v iKelp POS Mobile

1. Krok: Prihlásenie do aplikácie iKelp POS Mobile

  1. Spustite aplikáciu iKelp POS Mobile.
  2. Kliknite na tlačidlo Prihlásiť.
  3. Zadajte email a heslo, kliknite na Prihlásiť.
      • Ak máte vytvoreného v aplikácii iKelp Pokladňa užívateľa, ktorý bude pracovať na danom zariadení, je možné aktivovať možnosť Zostať prihlásený.
      • Ak sa zobrazí žiadosť na vyplnenie prevádzky pre presnejšiu identifikáciu, zadajte ju. (adresa služby: https://skusit.zavolatobsluhu.sk/, prevádzka "skusit").
  4. Kliknite na tlačidlo Nastavenie.
  5. Vyberte možnosť POS Manažér.
  6. Pokračujte nižšie nastavením zariadenia pomocou Pomocníka.

Postupujte podľa nasledovných obrázkov:


 

2. Krok: Pomocník - nastavenie zariadenia

Aplikácia vie na základe zariadenia aktivovať automaticky možnosti, ktoré sú pre dané zariadenie dostupné.

  1. Skontrolujte jednotlivé nastavenia, či zodpovedajú možnostiam daného zariadenia.
    • Legislatíva - nastavenie je automaticky stiahnuté z nastavenie predajnej aplikácie. Skontrolujte správnosť.
  2. Číslo zariadenia - je potrebné vyplniť len ak sa pridáva ďalšie zariadenie v poradí.
    • Ak sa jedná o prvé zariadenie v rámci konfigurácie, nenastavujte žiadne číslo. (Ak sa jedná o ďalšie nové zariadenie na prevádzke, skontrolujte, či máte zariadenie pridané v predajnej aplikácii a vyplňte číslo posledného zariadenia. Ak je v predajnej aplikácii vytvorené zariadenie s kódom "bill2", ako číslo nového zariadenia zadajte "2")
  3. V časti Zariadenia skontrolujte aktívne funkcie pre dané zariadenie.
      • V prípade, že sa zariadenie používa len ako platobný terminál, je potrebné vypnúť aktivitu na eKasa PC3000.
  4. Terminal TID - je potrebné vyplniť pre správne fungovanie platobného terminálu z Besteron aplikácie. 
    • Spustite aplikáciu Besteron, kliknite na ikonu menu v ľavom hornom rohu. TID nájdete v časti O aplikácii. (TID je údaj  nad zobrazenou IP adresou zariadenia, napr. "BEST000XYZ".)
  5. Kliknite na tlačidlo Uložiť.

Postupujte podľa nasledovných obrázkov:

 

3. Krok: Test komunikácie zo zariadením

  1. Spustite Predaj v aplikácii iKelp POS Mobile.
  2. V ľavo hore stlačte ikonu Menu.
  3. Vyberte položku Zariadenia.
  4. Kliknite na tlačidlo Test spojenia.

Postupujte podľa nasledovných obrázkov:

 

Gratulujeme, práve ste zvládli pripojenie a nastavenie zariadenia od spoločnosti Besteron s eKasou od PC3000 v aplikácii iKelp POS Mobile. 

V prípade, že sa vám komunikáciu zo zariadením nepodarilo nastaviť, alebo potrebujete viacej informácií o jednotlivých nastaveniach, pokračujte podrobným postupom konfigurácie zariadenia. V aplikácii je možné nadefinovať pripojenie fiskálnej tlačiarne eKasa3000 s rozhraním TCP/IP.

Odporúčania pre správnu funkčnosť aplikácie a zariadenia

  • V aplikácii iKelp POS Mobile nastaviť komunikáciu cez lokalhost (127.0.0.1) z dôvodu funkčnej komunikácie aj pri výpadku Wifi.
  • Vlastná dátovú SIM karta a lokálne inštalovaná aplikácia iKelp POS Mobile v zariadení. Zariadenie takto vie správne fungovať aj pri výpadku lokálnej siete.
  • Aktuálna verzia OS v zariadení pomocou digitálne podpísaného inštalačného balíčka.

Konfigurácia POS Mobile - podrobný postup

Ak je už vytvorené spojenie medzi samotnou aplikáciou POS Mobile a fyzickým zariadením, je možné prejsť k nastaveniu zariadenia. Pozor, v prípade zariadenia od Besteron, kde aplikácia komunikuje nezávisle s eKasa aplikáciou PC3000 a nezávisle platobným terminálom, je potrebné tieto zariadenia pridať a nakonfigurovať nezávisle.

  1. Kliknite na tlačidlo Nastevenie na úvodnej obrazovke aplikácie.
  2. V časti Rozšírenia kliknite na POS Manažér.
  3. Následne opäť kliknite v pravej hornej časti na tlačidlo Nastavenie.
  4. Kliknite na ikonu Tlačidlo nastavenia zaraidení a vyberte možnosť Pridať eKasa PC3000 zo zoznamu.
  5. Zobrazia sa nastavenia zariadenia:
    • Základné nastavenia
      1. Kódy - kódy slúžia na identifikáciu zariadenia v systéme a musia sa zhodovať s kódom zariadenia v menu aplikácie iKelp POS Mobile pre predaj v časti Zariadenia. V prípade definovania len jednej tlačiarne v systéme, môžete ponechať prednastavený kód, a v nastaveniach Zariadení v predaji aktivujte príslušnú tlačiareň. V prípade definovania viacerých tlačiarní, nastavte všetky príslušné kódy pre toto zariadenie. Pozor, ak jedno fyzické zariadenie má slúžiť aj na tlač účteniek aj ako barová bonovačka, v aplikácii sa toto zariadenie definuje len raz, ale je možné mu nastaviť dva kódy. (Jedno fyzické zariadenie, v tomto prípade zariadenie PC3000, plniace funkciu fiskálnej tlačiarne a bonovačky. Zaužívanými kódmi pre identifikáciu zariadení sú bill, prípadne bill1 až billx. V prípade platobných terminálov je zaužívaný kód pay. Tento kód sa nachádza aj konfigurácii predajnej aplikácie a je potrebné, aby sa kódy zhodovali a aplikácia tak vedela, s ktorým zazriadením presne komunikovať.)
        •  
    • Nastavenia zariadenia
      1. IP Adresa - nadefinujte adresu zariadenia v sieti. (V prípade PC3000 sa nedefinuje IP zariadenia ale localhost, z dôvodu funkčnej komunikácie aj pri výpadku WiFi siete.) 
      2. Typ komunikácie - ponechajte prednastavený.
  6. Kliknutím na tlačidlo Hotovo je potrebné vykonané zmeny v nastaveniach uložiť.
  7. Pre zobrazenie nadefinovaných zariadení v aplikácii, kliknite Nastavenia na úvodnej obrazovke aplikácie. Následne opäť kliknite na tlačidlo Nastavenia.
    • Po kliknutí na zariadenie v zozname sa zobrazia nastavenia pripojeného zariadenia na úpravu. Po kliknutí na ikonu Tlačidlo nastavenia zaraidení v pravej hornej časti sa zobrazí možnosť pre Odstránenie nakonfigurovaného zariadenia.

Súvisiace návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard