Gastrotrend grab and go zvýši tržby vášmu podniku

Uponáhľaná doba priniesla do moderných gastropodnikov nový trend – koncept „vezmi si a choď“ (grab and go = GNG). Pomôže vašej kaviarni, bistru alebo reštaurácii zvýšiť tržby, vybudovať vernejšiu komunitu zákazníkov a posilniť značku vášho podniku. Keďže ľudia majú na seba vysoké nároky a ustavične sa niekam ponáhľajú, v priebehu dňa nemajú na jedlo čas. Zároveň však chcú jesť kvalitne. Riešením je koncept grab and go. Čo to je, aké má výhody a ako naň?

Čo znamená grab and go alebo vezmi si a choď

Je to nová príležitosť pre všetky gastropodniky – od malých kaviarní cez bistrá až po veľké reštaurácie. V podstate ide o hotové balené jedlo, ktoré predávate vo svojom podniku a zákazník si ho môže odniesť so sebou. Nemyslíme tým však bagetu s tatárkou a kuracími nugetkami. Je to príležitosť ponúknuť ľuďom kvalitné jedlo z poctivých surovín, ktoré zodpovedá konceptu a ponuke vášho podniku.

Prečo by ste mali o grab and go premýšľať

Rýchlosť

Budete mať ponuku pre ponáhľajúcich sa zákazníkov, tzn. vyjdete v ústrety ľuďom, ktorí na sedenie vo vašom podniku práve nemajú čas. Môžu si u vás kúpiť niečo cestou do práce, zo schôdzky alebo si môžu odbehnúť z kancelárie po niečo dobré počas pauzy. Môžete tak získať nových zákazníkov alebo posilniť vzťah s tými vernými, ktorí majú váš podnik radi.

Širšia ponuka

Rozšírite svoju ponuku bez toho, aby ste museli meniť skladbu obvyklých surovín. Skrátka zo surovín, ktoré bežne používate, pripravíte jedlá či dezerty „so sebou“. Napríklad vyberiete zo svojho menu najpredávanejšie alebo obľúbené pokrmy, prípadne tie, ktorých predaj chcete trochu podporiť a prostredníctvom ktorých chcete zákazníkov priviesť k tomu, aby vyskúšali niečo nové.

Inovácia

Môžete skúsiť svojich „ťahúňov“ v ponuke obliecť do iného šatu. Pre mnohých ľudí to môže byť príležitosť, ako ochutnať niečo nové alebo si vziať ešte čosi navyše – na neskôr, na desiatu či olovrant, prípadne domov ako ľahkú večeru. Frčí vo vašom podniku tekvicová polievka? Ponúknite ľuďom sendvič so sebou s pečenou tekvicou a kozím syrom. Najviac sa predáva karamelový cheesecake? Vytvorte jeho variant so sebou do pohárika.

Silnejšia značka

Posilníte svoju značku aj za hranicami podniku. Pre ponuku grab and go môžete vytvoriť menu, ktorým budete motivovať svojich zákazníkov k akcii – spoločný obed v parku, proviant na vyhliadke nad mestom alebo prekvapenie pre kolegyňu v práci, ktorá má namáhavý deň. Nejde teda len o značku vášho podniku na obaloch. Svojich zákazníkov môžete zapojiť aj priamo do budovania značky, napríklad formou zdieľania na sociálnych sieťach.

Viac objednávok

Grab and go vám pomôže v situáciách, keď je vo vašom podniku plno. Najmä malé bistrá a kaviarne môžu počas špičky uspokojiť aj tých zákazníkov, ktorí by si inak nemali kam sadnúť. Vďaka tomuto konceptu ich nemusíte posielať v ústrety konkurencii.

Aké výhody má grab and go pre váš podnik

Vernejší zákazníci, vyššie tržby a silnejšia značka. Keď tento koncept správne uchopíte, môžete toho zákazníkovi predať viac alebo častejšie. Po obede si odnesie niečo so sebou alebo napríklad ochutná novinku z vašej ponuky. Môžete prilákať nových zákazníkov, či už sú to večne uponáhľaní okoloidúci, alebo zamestnanec, ktorému niekto vezme desiatu do práce. Ale predovšetkým budujete vzťah k vlastnému podniku a značke. A to sa z dlhodobého hľadiska určite vyplatí.

Ako na grab and go

Menu

Zostavte menu a vyberte doň vhodné typy pokrmov a potravín. V rámci konceptu grab and go sú ideálne jedlá, ktoré vydržia kratší transport autom alebo pešky. Môžu to byť rôzne typy desiatej, sendvičov, wrapov a pokrmov do pohárika.

Miesto

Vyberte v podniku správne miesto na svoju ponuku. Prijímate objednávky pri pulte? Potom tam umiestnite ponuku grab and go. Vhodné miesto je aj tam, kde dovidia okoloidúci z ulice. Môžete skúsiť napríklad mobilnú chladiacu vitrínu. Skvelú príležitosť pre koncept grab and go predstavuje samoobslužná zóna, kde vďaka šikovne zvolenému pokladničnému systému nemusíte do obsluhovania vôbec zapojiť ľudskú pracovnú silu.

Balenie

Premyslite si spôsob balenia. Môžete tak nielen prezentovať svoj podnik, ale aj podporiť jeho hodnoty v oblasti udržateľnosti a zodpovedného prístupu k surovinám. Grab and go je koncept, ktorým obmedzíte plytvanie vďaka efektívnejšej práci s dostupnými surovinami.

Plynulý chod

Nezabudnite na jednoduchý proces obsluhy a plynulý chod podniku. S tým vám pomôžu moderné reštauračné systémy, ktoré kombinujú niekoľko funkcií: jednoduchý spôsob platby kartou alebo cez mobilný telefón, Mobilného čašníka, Inteligentný stôl, ale napríklad aj marketingové a prevádzkové nástroje (sklad, prehľad o tržbách a ďalšie funkcie).

Marketing

Nejde len o obaly. Nezabudnite svoj koncept a ponuku grab and go sprístupniť ľuďom online, napríklad aj formou online objednávok. Propagujte ich na webových stránkach a sociálnych sieťach. Zapojte svojich zákazníkov, ktorí môžu váš podnik dostať medzi svoje publikum. Správny hashtag alebo výzva zdieľať fotografie vás nič nestoja a o propagáciu sa postarajú vaši zákazníci.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard