Opakovaný nákup a zvyšovanie lojality prostredníctvom SMS

Čo je pre vás z dlhodobého hľadiska výhodnejšie – získavanie nových zákazníkov alebo udržiavanie tých stálych? Správna odpoveď by bola asi niekde uprostred. To znamená, že by malo byť pre vás nesmierne dôležité motivovať nového zákazníka, ktorý u vás nakúpil, aby sa znova vrátil. Podstatou je teda opakovaný nákup. Ako však k nemu zákazníka jemne, nenútene, bez nátlaku a čo najprirodzenejšie postrčiť? Možností je síce viacero, no v tomto článku sa pozrieme na perfektne fungujúci nástroj SMS marketing.

Lojalita zákazníka v 21. storočí

V pokročilom 21. storočí, keď je v online prostredí nespočetné množstvo gastropodnikov, môže byť lojalita zákazníka viac než vrtkavou záležitosťou. Stačí jeden prešľap, jedna chybička, jedno zaváhanie a zákazník sa nabudúce poberie ku konkurencii. Skúste sa vžiť do jeho situácie. Má predsa toľko možností. Prečo by mal teda dávať druhú šancu? Stojí mu to za jeho peniaze? Musíte sa preto skutočne snažiť a bojovať o každého jedného zákazníka. Dávajte vašim zákazníkom okúsiť pocit výnimočnosti. Dajte im vedieť, že na nich myslíte. A hlavne, dajte im dôvod na opakovaný nákup. Keď ho dostanú, nebudú mať potrebu skúšať konkurenciu.

Rýchly rozvoz jedla či spoľahlivá donášková služba? Aký je dôvod na opakovaný nákup?

Čo je podľa vás najväčší dôvod na opakovaný nákup? To, že vášmu zákazníkovi chutilo jedlo? Že bola rýchla a bezproblémová donáška či milá obsluha na telefóne? Alebo že mu je sympatický váš podnik?

Všetko z toho má veľký vplyv na opakovaný nákup. Ale je toho oveľa viac. K top motivátorom patria najmä zľavy či rôzne akcie a s nimi súvisiaca vidina ušetrených peňazí. A presne to je jeden z dobrých dôvodov, aby sa k vám zákazník vrátil. Koniec koncov, prečo by mal skúšať konkurenciu, keď má u vás zľavu?

Ako to však celé nastaviť?

SMS notifikácie

Vedeli ste, že podľa štatistík si až 90 % ľudí prečíta SMS správu zhruba do 5 minút od jej doručenia? Tak prečo túto skutočnosť nevyužiť vo svoj prospech aj pri gastropodnikaní? Najväčším benefitom je, že nemusíte v podstate nič kupovať. Ten hlavný nástroj – mobil – má dnes asi každý váš zákazník. Všetko, čo potrebujete, je poslať mu naň SMS správu.

Odmeňte vášho zákazníka hneď

Odmena za nákup musí prísť prakticky hneď. Ak by ste s ňou čakali niekoľko dní, mohlo by to vyznieť ako bezduchý výkrik do tmy. SMS notifikácie preto odosielajte do niekoľkých minút od uskutočnenia, prípadne prevzatia objednávky.

Náš tip: Odmena za nákup alebo z iného hľadiska „motivácia na opakovaný nákup“ môže mať rôzne podoby. Napríklad odmeňte vášho zákazníka zľavou 10 % na najbližší nákup, prípadne mu ponúknite dopravu zadarmo. Keď váš zákazník dostane takýto bonus prakticky ešte pred skonzumovaním prvej objednávky, bude sa na vás pozerať úplne inými očami. Popri vychutnávaní si donášky bude jedným očkom poškuľovať po vašej ponuke a rozmýšľať, čo si dá nabudúce.


Zdroj: iKelp

Automatizujte celý proces

Uvažovali ste nad tým, že manuálne odosielanie SMS notifikácií vašim zákazníkom môže byť priveľmi zdĺhavé a časovo náročné? Dobrý postreh. Našťastie s iKelp POS Mobile, konkrétne s donáškovým modulom, si môžete celý proces automatizovať. V nastaveniach si jednoducho zadáte text, ktorý sa má zákazníkom odoslať formou SMS, a to napríklad po prvej uskutočnenej objednávke. A ďalej sa nemusíte o nič starať. Všetko bude fungovať bez potreby vašich zásahov.

Vedeli ste, že pri záujme využívať takéto SMS notifikácie vo vašom podniku nemusíte nič doplácať? Táto funkcionalita je totiž bezplatnou súčasťou donáškového modulu. Platí sa len za odoslané SMS správy, a to podľa tarify danej SMS brány.

Spokojnosť zákazníka na prvom mieste

Pokiaľ by ste náhodou chceli dodatočne odmeniť nejakého zákazníka, napríklad za trpezlivosť pri dlhšom čakaní na donášku, SMS správu mu môžete, samozrejme, poslať aj manuálne, teda nad rámec toho, čo by ste mali reálne nastavené a automatizované v systéme. Takéto príležitostné SMS správy možno využijete aj pri prípadných reklamáciách alebo sťažnostiach – ako ospravedlnenie. Aj z nepriaznivej situácie tak vyjdete víťazne. Koniec koncov, spokojnosť zákazníka je predsa na prvom mieste.


Zdroj: iKelp

SMS marketing – nástroj nielen na opakovaný nákup

Takýto SMS marketing však nie je len nástrojom na opakovaný nákup vašich zákazníkov. Vo váš prospech ho môžete využiť aj inými spôsobmi. Napríklad prostredníctvom jednoduchej SMS notifikácie môžete pozvať ľudí na vaše sociálne siete, kde sa dozvedia o všetkých novinkách týkajúcich sa vášho podniku. Okrem toho ich môžete vyzvať na registráciu do vernostného klubu. Alebo plánujete špeciálnu akciu? Informujte o nej zákazníkov z vašej databázy, a to len pár klikmi. Správa sa totiž odošle všetkým naraz.

Vedeli ste, že SMS notifikácie je možné využívať aj na informovanie zákazníka o stave objednávky či rozvoze jedla? SMS správu môže váš zákazník dostať napríklad hneď po zaevidovaní objednávky. Nemusí sa teda ďalej strachovať, či o ňom v danom podniku vôbec vedia. Alebo ho môžete dodatočne informovať o prípadnom meškaní. Nebude sa potom báť, že ste na neho zabudli. Možno to využijete napríklad v čase najväčšieho vyťaženia vášho podniku.


Zdroj: iKelp

Vidíte? Možností je viacero. A najlepšie na tom je, že ich môžete kumulovať. Text prednastavenej správy totiž môže obsahovať nielen informáciu o zľave či zľavovom kóde, ale aj pozvanie na vaše stránky. SMS marketingom teda v rovnakom čase motivujete zákazníkov k opakovanému nákupu, zvyšujete ich lojalitu a ešte aj aktívne pracujete na zväčšovaní vašej databázy kontaktov.

Besteron VISA, MasterCard