V podnikaní prichádzajú zmeny pravidelne - niektoré plánovane, iné nečakane. Dve z najčastejších zmien sú registrácia za platiteľa DPH a zmena sídla alebo adresy prevádzky. Tieto zmeny určite netreba podceniť, ich správne a včasné nahlásenie je dôležité z pohľadu Finančnej správy, účtovníctva, ako aj používania pokladničného systému vrátane eKasy.
Za nenahlásenie zmeny hrozia sankcie
Prešli ste zmenou, no na pokladničnom doklade stále svietia neplatné informácie a stará adresa? Pozor, v tomto prípade sa pokute skôr či neskôr nevyhnete. Pri zistení nesúladu medzi údajmi v systéme a reálnym stavom hrozia sankcie ako pri správnom delikte, a s tým sa úrady maznať nebudú. Prečítajte si, čo v prípade zmien spraviť.
Stanete sa platcom DPH - čo to znamená pre vašu pokladnicu?
Ak sa stanete platcom DPH, túto skutočnosť musíte zohľadniť aj vo svojom pokladničnom systéme. Zmení sa totiž spôsob, akým vystavujete doklady a ako sa uvádzajú sadzby DPH.
Čo treba splniť:
- Zobraziť na pokladničných dokladoch správne sadzby DPH a ich rozpis.
- V hlavičke pokladničného dokladu sa označiť ako platca DPH.
- Uistiť sa, že v údajoch o prevádzke je uvedené vaše IČ DPH.
Ako na to? V prípade systému eKasa je potrebné stiahnuť si aktualizovaný inicializačný balíček (identifikačné údaje) z eKasa zóny podnikateľa, a to najskôr v deň registrácie za platcu DPH, prípadne nasledujúci deň. Inicializačný balíček následne zašlite svojmu dodávateľovi pokladničného systému, ktorý ho nahrá do systému.
Pozor: Ak balíček stiahnete skôr, ako sa stanete platcom DPH, údaje v ňom ešte nebudú zaktualizované. Preto si vždy overte dátum platnosti vašej registrácie a až následne stiahnite aktualizovaný balíček.
Zmeníte sídlo firmy alebo adresu prevádzky
Zmena adresy sa môže týkať sídla firmy - hlavná adresa firmy v obchodnom registri, alebo prevádzkarne - konkrétne miesto, kde prijímate platby a evidujete tržby. V oboch prípadoch je potrebné tieto údaje aktualizovať.
Čo treba splniť:
- Upraviť zmenu sídla alebo prevádzky, ktorá sa zobrazí aj na pokladničných dokladoch.
Ako na to? Aktualizujte adresu v eKasa zóne podnikateľa na portály Finančnej správy a aj v tomto prípade si stiahnite aktualizovaný inicializačný balíček a zašlite ho dodávateľovi pokladničného systému.
Náš tip: Po mesiaci odporúčame skontrolovať dostupné reporty v eKasa zóne, či sa zmeny premietli aj do pokladničných dokladov.
Kedy treba nahlásiť zmeny
Zmeny je potrebné nahlásiť bezodkladne, teda čo najskôr po ich vzniku. Nečakajte, že sa zmena urobí automaticky, to sa bez vašej iniciatívy nestane.
V SERIÁLI eKASA vám prinášame jednoduché a praktické návody, ako správne nastaviť systém na portáli Finančnej správy. No a v našej ponuke vám prinášame výhodné pokladničné riešenia, ktoré vašu eKasu dokonale doplnia. Či už ide o obchodík, kaviareň, reštauráciu alebo služby, vďaka šikovným funkcionalitám softvéru iKelp a kvalitnému hardvéru rôznych veľkostí podľa potrieb prevádzky získate prosperujúci biznis, ktorý bude šlapať ako hodinky. Máte záujem o nezáväznú konzultáciu? Neváhajte kontaktovať náš obchodný tím.