Čo vám môže priniesť akcia Happy Hour a ako na ňu?

Možností, ako prilákať zákazníkov do prevádzky, je ozaj mnoho. Jednou z obľúbených je tzv. Happy Hour, v preklade šťastná hodina, počas ktorej majú vaši hostia príležitosť skonzumovať niečo za zvýhodnenú cenu. Pokiaľ sa vám ju podarí zorganizovať dobre, zákazníci si u vás oddýchnu pri zľavnených položkách a potešia vás slušnou útratou, teda dobrým ziskom pre váš podnik. Ako na akciu Happy Hour, aby vám priniesla osoh?

Čo je to Happy Hour?

Jednoducho povedané, Happy Hour je zľavová akcia naplánovaná na hodinu, keď býva váš podnik najmenej vyťažený.

Zvyčajne ide o popoludnie, keď sú všetci už dávno naobedovaní, no ešte nevyrazili do ulíc na večerné akcie. Happy Hour však môžete robiť prakticky kedykoľvek – či už ráno, na obed, večer, alebo v noci. Záleží to len a len na type podniku, ktorý prevádzkujete.

Zapamätajte si: Počas Happy Hour ponúkate hosťom vybrané položky z vašej ponuky za zvýhodnenú cenu. Šťastná hodina však nemusí mať len podobu zľavy napríklad 20 % na niektoré nápoje, snacky či jedlá. Počas zvýhodnenej hodinky môžete hosťom poskytovať napríklad akciu 2 + 1 zadarmo alebo 1 + 1 za polovicu. Možností máte skutočne neúrekom.

4 dôvody, prečo je Happy Hour najlepšia zľava dňa

Z pohľadu vašich zákazníkov je to jednoznačné – dostanú predsa produkt za lepšiu cenu. Ale čo z toho bude mať podnik?

1. Vyššia návštevnosť a početnejší predaj

Najpádnejším dôvodom, prečo je Happy Hour jednoducho najlepšou zľavou dňa, je, že ide skutočne o skvelý biznis. Lákadlo výhodnejšej ceny k vám totiž privedie zákazníkov aj v čase, keď váš podnik nebýva až taký vyťažený.

Napríklad: Keď viete, že v sobotu približne od siedmej hodiny večer sa u vás začínajú výraznejšie predávať miešané nápoje, nastavte si Happy Hour už na piatu alebo šiestu hodinu. Zákazníci sa prispôsobia a začnú chodiť skôr. Nedajú si predsa ujsť svoje obľúbené drinky za zvýhodnenú cenu. A pozor, to, že prídu skôr, neznamená, že aj odídu skôr! Keď ich dobre naladíte a budú sa u vás cítiť príjemne, možno zostanú až do „zatváračky“. Takáto zvýšená návštevnosť v menej vyťažených hodinách vám teda môže zabezpečiť početnejší predaj až do neskorých večerných hodín.



2. Možnosť ďalšieho predaja

Ďalší dôvod, prečo môže byť Happy Hour pre váš podnik prínosom, spočíva v príležitostiach na ďalší predaj. Inými slovami, to, že k vám dostanete zákazníkov na zľavnené produkty, neznamená, že pri nich zostanú počas celého zotrvania vo vašej prevádzke.

Napríklad: Upravte si cenotvorbu tak, aby pre vás nebol predaj zľavnených produktov počas Happy Hour stratový. Nižšie marže môžete dohnať napríklad ponúkaním iných položiek s vyššou maržou.

3. Získavanie nových zákazníkov

Neberte Happy Hour ako jednorazovú akciu, prípadne pravidelnú akciu, ktorá sa u vás začína vtedy a končí vtedy. Berte to tak, ako keby sa Happy Hour u vás nekončila nikdy. Z dlhodobého hľadiska totiž predstavuje skvelý nástroj na pritiahnutie nových, zvedavých hostí.

Napríklad: Predstavte si, že máte stálych zákazníkov, ktorí povedia o vašich akciách svojim známym. Tí vás zo zvedavosti navštívia. Urobte na nich dobrý dojem a získate tak ďalších hostí, ktorí sa k vám budú opätovne vracať. Berte preto Happy Hour sčasti ako „konkurz na nových zákazníkov“.

4. Top promo nástroj

Vami organizovaná Happy Hour nesmie byť nepovšimnutá! Ľudia o nej jednoducho musia vedieť. Prezentujte ju ako výnimočnú udalosť plnú výhod. Rozhoďte echo na sociálnych sieťach. Keď sa pomocou Happy Hour dostanete do povedomia širšej verejnosti, urobíte z tejto „nevinnej“ akcie vynikajúci promo nástroj.

Napríklad: Organizujte Happy Hour ruka v ruke s ďalším sprievodným programom. Zvýšite tak pravdepodobnosť, že sa zákazníci u vás zdržia dlhšie. Viac o tejto téme si povieme v časti Ponúknite hosťom sprievodný program.



6 tipov, ako naplánovať a zorganizovať úspešnú Happy Hour

Zatiaľ čo pre vás predstavuje Happy Hour skvelý promo nástroj na zvyšovanie návštevnosti, uskutočňovanie ďalšieho predaja a získavanie nových zákazníkov, pre vašich hostí je to skvelá príležitosť, ako si vychutnať svoje obľúbené drinky a jedlá za lepšiu cenu. Lenže pozor! Pre zákazníkov nie je Happy Hour len vidina nižších cien. Od šťastnej hodinky očakávajú aj o čosi viac, napríklad príjemný zážitok, zábavu a oddych. Ako teda naplánovať a zorganizovať takúto udalosť?

1. Poznajte vašich zákazníkov

Skôr než sa pustíte do znižovania cien a tvorby akcií, urobte si dôkladnú analýzu predaja počas jednotlivých dní a ich časových úsekov. Pomôže vám v tom aj vhodný POS systém. Ak napríklad zistíte, že v piatok večer sa u vás predáva viac vína ako piva, naplánujte v rámci Happy Hour zvýhodnenú cenu vína. Naopak, ak k vám chodia počas dňa stáli štamgasti na pivko, vyčleňte im nejakú tú hodinu, keď si ho u vás budú môcť vychutnať za lepšiu cenu. A namiesto jedného si možno dajú rovno dve.

2. Experimentujte a vyskúšajte viacero časov

Vo všeobecnosti platí, že Happy Hours sa najčastejšie organizujú v popoludňajších hodinách, keď nebývajú podniky príliš vyťažené. Pri troche experimentovania a skúšania rôznych časov však môžete zorganizovať Happy Hour prakticky kedykoľvek. Napríklad neskoro večer, kým sa začnú miestne diskotéky, môžete do vášho podniku prilákať mladých vysokoškolákov na vybrané nápoje za zvýhodnenú cenu.

3. Modifikujte ponuku zlacneného

Ako sme naznačili už o čosi vyššie, Happy Hour môže mať rôzne podoby. Pridávame preto niekoľko konkrétnych príkladov:

  • zľava X % na vybrané položky z vašej ponuky,
  • akcia 1 + 1 na vybrané položky z vašej ponuky,
  • akcia 1 + 1 za polovicu na vybrané položky z vašej ponuky,
  • „kombo“ nápoj + jedlo/snack za zvýhodnenú cenu,
  • „kombo“ nápoj zadarmo k vybraným jedlám/snackom.

A v podobnom duchu by sme mohli pokračovať. Berte to len ako inšpiráciu, ktorú môžete svojvoľne modifikovať. A pozor, nevešajte hlavu po prípadnom nezdare! To, že sa vám neosvedčí jeden spôsob, ešte neznamená, že nebudete sláviť úspech s iným. Preto skúšajte, skúšajte a skúšajte.

4. Robte Happy Hour tematicky

Happy Hour môžete veľmi trefne spojiť s rôznymi témami, napríklad karibská Happy Hour, počas ktorej budete predávať všetky rumy z vašej ponuky za zvýhodnenú cenu. Alebo čo tak burgerový pondelok, v rámci ktorého budú headlinermi vašich Happy Hours práve burgery? Mimochodom, všimli ste si? Šťastnú hodinu môžete pokojne propagovať aj bez toho, aby Happy Hour figurovala v názve. Fantázii sa v tomto prípade skutočne medze nekladú.



5. Zaškoľte personál

Základným predpokladom úspešnej Happy Hour je zaškolený personál, ktorý bude presne vedieť, čo od šťastnej hodiny očakávate. Chcete predať čo najviac zlacnených položiek? Je vaším cieľom predať viac doplnkových položiek? Alebo chcete u vás čo najdlhšie zdržať hostí? Spôsobov, ako zacieliť, merať a vyhodnocovať Happy Hour, je mnoho. Aby ste však mali čo analyzovať, budete potrebovať dobre pripravený personál.

6. Ponúknite hosťom sprievodný program

A na záver sa dostávame k jednej z hlavných myšlienok Happy Hour. Skutočne úspešná šťastná hodina by mala byť sprevádzaná vhodne zvoleným sprievodným programom, ktorý sa postará o to, aby sa vaši zákazníci nerozpŕchli preč ihneď po jej skončení. Napríklad v rámci vyššie spomínanej karibskej Happy Hour môžete zavolať tematického dídžeja. Happy Hour nastavte od ôsmej do deviatej hodiny večer, pričom dídžej bude baviť rozbehnutých hostí až do polnoci. Veď kto by odchádzal v tom najlepšom? Alebo čo tak vedomostný kvíz v strede týždňa? Napríklad v stredu večer okolo siedmej to u vás asi nepraská vo švíkoch, však? Skúste teda zorganizovať Happy Hour na miešané drinky od šiestej do siedmej, pričom od siedmej do deviatej urobte vedomostný kvíz. V každom prípade, aj v tomto smere máte možností neúrekom.

Rada na záver: Dajte si pozor na účtovanie

Predpokladáme, že hlavou vám už teraz víria rôzne spôsoby, ako u vás naplánovať a zorganizovať Happy Hour. A to je len a len dobre. Veríme, že tematicky všetko čo najlepšie prispôsobíte vášmu podniku. Dajte si však veľký pozor na účtovanie. Keď je váš personál celý týždeň zvyknutý účtovať miešaný nápoj povedzme za 5,90 eura, ľahko sa stane, že počas vyťaženej Happy Hour sa pozabudne a jednoducho nablokuje cenu bez zľavy. A asi je zbytočné upozorňovať vás, že pre takéto nešťastné omyly nemusia mať niektorí zákazníci pochopenie. Najlepšie je preto úplne sa vyvarovať podobných chýb. Ako to však docieliť?

Ideálne s POS systémom, v ktorom si Happy Hour nastavíte. No a počas akcie, napríklad v sobotu večer od siedmej do ôsmej, bude váš systém automaticky účtovať vybrané položky za zvýhodnené ceny. Obsluha teda nemusí absolútne nič riešiť. Práve naopak, celý personál sa môže sústrediť na zákazníkov a doplnkový predaj.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard