Prečo využívať vernostné systémy v tandeme s objednávaním jedla online?

Vernostné systémy patria v gastrosegmente medzi najčastejšie diskutované oblasti. Zatiaľ čo niektorí podnikatelia nedajú na ne dopustiť, iní sú voči nim skeptickí. Koniec koncov, prečo by aj nie? Veď tú prachom zapadnutú vernostnú kartičku sa aj tak nikomu nechce vyťahovať z peňaženky. Na druhej strane, dá sa to robiť aj oveľa efektívnejšie. Jedným z osvedčených spôsobov je využívanie vernostných systémov súčasne s možnosťou objednať si jedlo online.

Večný problém so zbieraním kontaktov

„Vernostnú kartičku máte? Vystavíme?“ To sú otázky, ktoré zažila (nielen v gastrooblasti) pravdepodobne väčšina z vás. Pokiaľ je v hre nejaká aktuálna zľava za registráciu, môže vám to padnúť vhod aj takýmto spôsobom. No keď sa nad tým hlbšie zamyslíme, nie je to úplne najprirodzenejšia cesta, ako „vytiahnuť“ zo zákazníkov také dôležité údaje. Obzvlášť vtedy, keď sa náhodou ponáhľajú a nemajú čas na vaše vypytovanie sa pri platení. Znie to síce tvrdo, no je to tak.

Aj preto mnohí gastropodnikatelia označujú zbieranie kontaktov na účely poskytovania rôznych vernostných systémov a realizovania marketingových aktivít či analýz za komplikované. Tento večný problém vám však pomôže vyriešiť objednávanie donášky online.

Online objednávanie donášky ako prirodzená cesta ku kontaktom

Na prvé počutie to môže znieť skutočne zvláštne, veď čo má spoločné online objednávanie jedla so zbieraním kontaktov a s vernostnými systémami? Nuž, čudovali by ste sa – naozaj veľa. Dovoľte nám, aby sme vám to vysvetlili na jednoduchom príklade:

Predstavte si situáciu online objednávania jedla z pohľadu vášho zákazníka. Čo všetko musí urobiť pre to, aby ste mu doručili jeho objednávku? Okrem toho, že si musí vybrať z vašej ponuky, pri dokončovaní objednávky sa nepohne bez vyplnenia kontaktných údajov, akými sú meno a priezvisko, e-mailová adresa, telefónne číslo a adresa doručenia. Teda bez tých informácií, ktoré potrebujete získať od vašich zákazníkov kvôli nastavovaniu rôznych vernostných systémov a realizovaniu marketingových aktivít či analýz. Ide o informácie, ktorých vyžadovanie väčšinu zákazníkov doslova otravuje. Myslíte si však, že pre vášho zákazníka, ktorému sa v danom momente zbiehajú slinky na objednávanú pochúťku, bude nejaký problém vyplniť vyššie zmieňované údaje? Absolútne žiadny. Urobí to maximálne prirodzene – a ešte k tomu ochotne a s nadšením, že mu to zabezpečí pohodlnú donášku jedla až k dverám.



Riešenie dvoch najproblematickejších úsekov spustenia vernostného systému

V prípade, aký sme opisovali v predošlých riadkoch, sa teda vďaka online objednávaniu úspešne vyriešia dva najproblematickejšie úseky spustenia akéhokoľvek vernostného systému:

  1. Prirodzene a nenásilnou formou zozbierate všetky potrebné kontaktné údaje. Zákazník totiž okrem svojho mena ochotne poskytne aj svoj e-mail, aby dostal potvrdenie objednávky a mohol sledovať jej stav. No a rovnako ochotne poskytne aj svoje telefónne číslo, aby ho poslíček mohol kontaktovať, a tiež adresu, ktorá môže mať pre vaše štatistické účely cenný význam.
  2. Eliminujete „lenivosť“ zákazníkov identifikovať sa prostredníctvom vernostnej kartičky. Aby ste totiž mohli plnohodnotne využívať všetky zozbierané údaje spojené s vernostnými systémami, potrebujete od vašich stálych (vernostných) zákazníkov aj pravidelnú identifikáciu pri ďalších a ďalších nákupoch. V opačnom prípade platí, že keď sa pri nákupe neidentifikujú svojou „vernostnou kartičkou“, resp. účtom, nezískate žiadne relevantné informácie potrebné na vyhodnocovanie štatistík (napríklad ani na nastavovanie ďalších marketingových akcií). Ak sa však zákazník rozhodne pre opakované online objednanie jedla z toho istého zariadenia a prehliadača, jeho dávnejšie vyplnené údaje sa nahrajú automaticky. Nebudete teda musieť nútiť zákazníka, aby sa znova identifikoval. Prirodzene si bude objednávať zo svojho účtu (zákazníckeho profilu) a tým využívať ochotne a bez akéhokoľvek nátlaku svoje vernostné benefity („kartičku“), ktoré sa mu zobrazujú v účte.

Vďaka implementácii vhodne zvoleného softvéru, ktorý zabezpečí bezstarostný chod online objednávania, sa teda nemusíte zaoberať tým, ako si vytvoriť databázu kontaktov a ako spustiť vernostný systém.

Zdroj: iKelp

Tandem, z ktorého vyťažíte veľa

Nie každá prevádzka ponúka svojim zákazníkom rozvoz jedál. Samozrejmosťou nemusí byť ani objednávanie jedla online, ktoré je v mnohých reštauráciách stále prevádzkované menej efektívnym a časovo obmedzujúcim telefonickým vybavovaním objednávok. Pokiaľ však plánujete nasadiť vernostný systém, pričom už máte zabehnutý rozvoz jedál, bol by hriech nespustiť súčasne s ním aj online objednávanie donášky jedla. No a to isté platí aj v opačnom prípade: ak už používate online objednávanie rozvozu jedál, bolo by rovnako na škodu nevyužiť databázu kontaktov a nenasadiť aj vernostný systém. Z takéhoto tandemu totiž dokážete vyťažiť skutočne veľa.

GoPay VISA, MasterCard