Doklady - storno a zmazanie (dodací list, faktúra, dobropis) - iKelp
Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s ich použitím. Viac informácií OK
Softvér
 

Doklady - storno a zmazanie (dodací list, faktúra, dobropis)

V prípade, že ste vytvorili doklad, ktorý ste nechceli je možné tento doklad jednoducho vymazať. Stornovať a vymazať je možné iba doklady typu dodací list, faktúra a dobropis. Doklady vytvorené cez ECR - On-line je možné refundovať iným spôsobom. Tento postup nájdete v návode Doklady - úprava a refund (ECR - On line). V prípade vymazávania viacerých dokladov je nutné dodržať opačné poradie ako pri ich vytváraní, pretože vymazať sa dajú iba doklady, ktoré sú posledne z daného typu.

To znamená, že ak máme napríklad vytvorené faktúry číslo 1 - 5, je nutné najprv vymazať faktúru číslo 5, a až potom je možné vymazať faktúru číslo 4. V prípade, že chcete odstrániť iba faktúru číslo 4 a nie číslo 5, môžete faktúru číslo 4 jednoducho stornovať bez nutnosti vymazávania dokladu číslo 5.

Vymazanie dokladu vykonáte kliknutím na daný doklad, tým sa tento doklad označí, a následným kliknutím ľavým tlačidlom na úkon Storno. V prípade, že chcete daný doklad stornovať, kliknite na tento úkon pravým tlačidlom. Pri stornovaní dokladu sa vytvorí v zozname dokladov nový doklad typu Stornované doklady. Tento je možné vytlačiť kliknutím na úkon Tlač a priložiť k pôvodnej faktúre.

faktury_storno

Po vymazaní, alebo stornovaní dokladu sa odstránia aj pohyby položiek obsiahnutých v týchto dokladoch. Pozor! Pri vymazávaní alebo stornovaní zbernej faktúry, ktorá obsahuje iba dodacie listy, sa neodstránia pohyby položiek. Je nutné vymazať, alebo stornovať aj tieto dodacie listy.

Vymazanie a stornovanie dokladu popisuje aj nasledovné video.