Súťažíte s konkurenciou o každého jedného zákazníka? V tom prípade by ste mali staviť na efektívne marketingové stratégie, ktoré vám pomôžu zaujať. Pamätajte, že dobre cielená komunikácia spolu s vhodnými službami a podujatiami dokáže robiť doslova zázraky. Budete sa môcť tešiť nielen na zvýšenú pozornosť zo strany stálych i nových zákazníkov, ale aj na vyššiu návštevnosť a početnejší predaj, čo so sebou logicky prinesie navýšenie tržieb. V nasledujúcich riadkoch vám ukážeme, ako na to.
Rady, ako zvýšiť návštevnosť vášho podniku
Možností, ako zvyšovať návštevnosť podniku, je veľa. Nižšie uvádzame aspoň niekoľko príkladov, ktoré sa dajú rôzne kombinovať a obmieňať podľa potreby. Ak teda hľadáte cesty, ako prilákať zákazníkov, nech sa páči:
1. Využívajte priestory kaviarne, reštaurácie či baru na tematické udalosti
Fantázii sa v tomto smere medze rozhodne nekladú. Návštevnosť vášho podniku môžete zvýšiť organizovaním ozaj všelijakých tematických udalostí. Čo keby ste v priestoroch kaviarne, reštaurácie či baru usporiadali napríklad športový event? Môžete zorganizovať šípkový alebo biliardový turnaj, prípadne turnaj v stolnom futbale. Jednoduchším, ale nemenej atraktívnym spôsobom môže byť aj vysielanie rôznych zápasov, napríklad hokejových či futbalových, ktoré športoví priaznivci radi sledujú spolu – tak prečo nie práve u vás? V hre však je omnoho viac možností. Za zmienku stoja aj čoraz populárnejšie vedomostné kvízy alebo nestarnúce karaoke večery, poprípade hudobné večery. Nemusíte pritom pozývať do vášho podniku známych hudobníkov, zaujímavé môžu byť aj rôzne lokálne kapely, ktoré sa ešte len snažia zviditeľniť, a tak vás nevyjdú draho.
Náš tip: V rámci organizovaných podujatí môžete upraviť cenník vašej ponuky. Vybrané drinky či jedlá ponúkajte za výhodnejšiu cenu, čím prilákate ešte viac zákazníkov.
2. Stavte na vernostné programy a vernostné systémy
Ďalší skvelý spôsob, ako z dlhodobého hľadiska nalákať ľudí do vášho podniku, predstavujú vernostné systémy. Dobre zvoleným programom si totiž nielenže zvýšite počet nových zákazníkov, ale ešte si aj udržíte tých súčasných.
Pozor, vernostný program je viac ako len kartička!
Konkrétne môžeme spomenúť napríklad zbieranie bodov, odmenu za opakované nákupy či modernú virtuálnu peňaženku, ktorá je populárna najmä v reštauráciách. Ide o online účet, na ktorý si môže zákazník dobiť svoj kredit. Samozrejmosťou je motivačná odmena za dobitie, napríklad 2 eurá navyše za dobitie v hodnote 50 eur. Jednotlivé sumy si môžete nastaviť tak, aby vám to vyhovovalo.
Zdroj: iKelp
3. Odhaľte zákulisné informácie
Ďalej vám odporúčame, aby ste dali širokej verejnosti možnosť nahliadnuť do vášho zákulisia. Zdieľajte na vašich sociálnych sieťach fotografie z prípravy jedál alebo fotky vášho usmiateho personálu, prípadne momentky z vydarených akcií. V očiach verejnosti tak získate status otvoreného, prístupného, úprimného a príjemného podniku. A aby toho nebolo málo, automaticky rozšírite aj vašu virtuálnu fanúšikovskú základňu, čím takisto nalákate ľudí do vášho podniku.
Zapamätajte si: Čím väčšia fanúšikovská základňa na sociálnych sieťach, tým väčší dosah môže mať vaša virtuálna aktivita. Keď si vybudujete často navštevovaný web alebo aktívny účet na sociálnych sieťach, môžete ťažiť napríklad aj z jedálneho lístka na webe či Facebooku.
Nahliadnutie do vášho zákulisia však nemusí byť len o zdieľaní úsmevných fotografií či momentiek. Informovať môžete aj o aktualitách vo vašom podniku. Zaradili ste niečo nové do jedálneho lístka, vylepšili ste priestory či začali používať nejaké technologické vychytávky, ako napríklad moderný softvér iKelp POS Mobile s rôznymi funkcionalitami, ktoré urýchľujú objednávanie, prípravu jedál alebo platenie, čím ste zvýšili úroveň vašich služieb? Aj to môže byť lákadlo, ktoré k vám dovedie viac hostí.
Náš tip: Smerom k zákazníkom vám odporúčame, teda čo sa týka využívania iKelp POS Mobile, najmä praktické funkcionality Inteligentný stôl a Mobilný čašník. Okrem toho, že vašim zákazníkom s určitosťou spríjemnia pobyt vo vašom podniku, vášmu personálu mnohonásobne uľahčia a urýchlia prácu. Dokážete tak obslúžiť viacero hostí v rovnakom, resp. kratšom časovom intervale a môžete teda rátať aj s vyššími tržbami.
4. Hľadajte partnerov na Cross Promotion
Počuli ste už o marketingovej stratégii Cross Promotion? Ide o obojstranne výhodnú podporu služieb, ktoré na prvý pohľad absolútne nemusia súvisieť. Uvedieme hneď aj príklad, ktorý môže fungovať aj vo vašom podniku:
Nadviažte spoluprácu s kvetinárstvom. V praxi to môže vyzerať tak, že každý zákazník dostane za nákup kvetov zľavový poukaz do vášho podniku. Prípadne sa to dá uplatniť aj na špeciálne udalosti, napríklad pri príležitosti Valentína zákazník kúpi v kvetinárstve kyticu a v rámci Cross Promotion dostane poukaz na drink zadarmo k romantickej valentínskej večeri. Samozrejme, možností spoluprác je veľa, stačí sa zamyslieť, kto je vaším zákazníkom a kde, čo a prečo nakupuje. Spojiť sa teda môžete trebárs aj s hračkárstvom, aby rodičia organizovali detské oslavy u vás.
5. Organizujte ochutnávky vína alebo piva
Áno, aj tento tip, ako zvýšiť návštevnosť podniku, možno považovať za Cross Promotion. Z nášho pohľadu si však ochutnávky vína alebo piva zaslúžia osobitnú pozornosť. Ide totiž o skutočne výborný spôsob, ako prilákať do reštaurácie, baru či kaviarne veľké množstvo ľudí v krátkom časovom horizonte. Navyše s dodávateľom sa môžete dohodnúť, že vína alebo pivá, ktoré budú mať na ochutnávkach najväčší úspech, budete odoberať pravidelne. Je to tzv. win-win situácia pre obe strany.
Zapamätajte si: Tí, ktorí sa zúčastnia na vašich ochutnávkach, si neskôr budú môcť nájsť tie najchutnejšie vína a pivá aj vo vašej ponuke. Je teda veľký predpoklad, že sa k vám vrátia za tým, čo im na ochutnávkach najviac chutilo. A ochotne si za to zaplatia.
Kvalita na prvom mieste
Ako vidíte, možností na zvýšenie návštevnosti baru, reštaurácie či kaviarne je skutočne veľa. Stačí si len správne vybrať a všetko dobre načasovať a zorganizovať. Popri tom však nezabúdajte, že alfou a omegou úspešného podnikania sú kvalitné služby. Tie môžu mať podobu dobrého jedla, rýchlej a milej obsluhy, spoľahlivej donášky, vyššie spomínaných moderných funkcií či vhodne nastavenej komunikácie so zákazníkmi, ktorú uplatníte napríklad pri reakciách na recenzie.
Je nám úplne jasné, že vo všeobecnosti vás budú najviac tešiť pozitívne recenzie vášho podniku. Keď však natrafíte na nejakú negatívnu, nezatvárajte pred ňou oči a čeľte jej. Majte na pamäti, že práve negatívne hodnotenia môžu posúvať vaše podnikanie vpred. Pokiaľ teda pôjde o opodstatnené pripomienky zo strany zákazníka, vždy sa verejne ospravedlňte a pozvite ho na opätovnú návštevu s prísľubom, že sa pokúsite jeho dojem zlepšiť. A najmä sa snažte zlepšiť to, na čo sa zákazníci sťažujú, aby ste nemuseli opakovane bojovať u zákazníkov o druhú šancu. Nie každý je totiž ochotný dať ju.
Vedeli ste, že prostredníctvom vyššie spomínanej funkcionality Inteligentný stôl môžete dať vašim zákazníkom možnosť hodnotiť jedlá aj obsluhu? Vďaka tomu môžete získavať cenné informácie a postrehy, ktoré vám pomôžu skvalitniť vaše služby.