Aj keď si myslíme, že v gastrobiznise by mal každý podnikateľ pozerať najmä do svojho taniera, nedá nám jedným očkom nenazrieť napríklad aj za veľkú mláku. Práve tam to totiž majú čašníci v určitých ohľadoch o čosi jednoduchšie. Narážame najmä na sprepitné, ktoré je tam akýmsi nepísaným pravidlom. U nás však sprepitné nie je samozrejmosť, treba si ho zaslúžiť. Úsmevy, komunikácia, servis – tým všetkým bojujú prevádzky na čele s personálom o každé „zrnko navyše“. Polená pod nohy im však môžu hádzať online objednávky a platby kartou. Ako neprísť v týchto prípadoch o sprepitné? Pomôže vám váš reštauračný systém!
Peniaze, o ktoré prichádzate
Dajme tomu, že priemerná, prípadne najčastejšia suma online objednávky predstavuje vo vašom podniku zhruba 9,50 eura, čo plus-mínus zodpovedá jednej porcii jedla s vybraným nápojom alebo dezertom. Koľko takýchto objednávok vybavíte za mesiac? 300, 500, 1 000 či ešte viac? Povedzme, že 1 000, aby sa nám to lepšie počítalo.
1 000 online objednávok za mesiac predstavuje pri priemernej sume 9,50 eura za jednu objednávku tržbu 9 500 eur. Samozrejme, toto číslo môže byť v konečnom dôsledku vo vašom prípade na míle odlišné. Berte to len ako príklad. V každom prípade, zamyslite sa nad tým, že pri týchto 1 000 online objednávkach sa pri platbe kartou v podstate ukracujete o možnosť získať sprepitné. Ak by aspoň polovica z 1 000 objednávajúcich zaokrúhlila sumu nahor na 10 eur, pribudlo by vám do kasy 250 eur. A asi ani netreba prízvukovať, že pri viacerých objednávkach a zákazníkoch, ktorí sprepitné dajú, môže byť tá suma niekoľkonásobne vyššia.
![](/userdata/pages/hd4gj6/1_sprepitne-priamo-v-restauracnom-systeme-ano-aj-taka-moze-byt-realita.jpg)
Nie je to škoda? Obzvlášť v prípade, keď sú vaše služby aj jedlá na špičkovej úrovni? Nehovoriac o tom, že vaši zákazníci sú s vami natoľko spokojní, že by vám to sprepitné aj ochotne dali. Ale ako, keď nemajú možnosť?
Sprepitné priamo v reštauračnom systéme
Áno, aj taká môže byť realita! Opäť sa ideme zamýšľať. Dajme tomu, že zákazník si u vás objedná online a zvolí si pohodlnú online platbu kartou. Pri platbe uvidí kolónku „Tip“, do ktorej si môže navoliť ľubovoľnú výšku sprepitného.
Náš tip: Neviete si to dobre predstaviť? Vyskúšajte si to v praxi, aby ste lepšie pochopili celý proces.
![ukážka - ako dať sprepitné](/userdata/pages/hd4gj6/2_sk-sprepitne-priamo-v-restauracnom-systeme-ano-aj-taka-moze-byt-realita.jpg)
Okrem toho, že sa sprepitným priamo v reštauračnom systéme neukrátite o možnosť navýšiť vaše zisky, ide o riešenie, ktoré je natoľko inteligentné, že je nenásilné a nenútené. No a najlepšie na tom všetkom je, že to môžete aplikovať nielen v rámci online objednávania, ale aj Inteligentných stolov priamo v reštauračnom zariadení.
Pokiaľ sa zákazník rozhodne sám zaplatiť z pohodlia svojej obývačky, na svojom smartfóne si môže navoliť, aké sprepitné chce reštaurácii, resp. personálu dať. A verte, že keď si budete robiť prácu poctivo, ľudia to ocenia. Pocítite to práve na sprepitnom.
Vedeli ste, že takúto možnosť zakomponovania sprepitného priamo do reštauračného systému ponúka iKelp POS Mobile?
![](/userdata/pages/hd4gj6/3_sprepitne-priamo-v-restauracnom-systeme-ano-aj-taka-moze-byt-realita.jpg)
Všetko je s kostolným poriadkom
Povestnou čerešničkou na torte v rámci integrovania sprepitného priamo do reštauračného systému je, že tak budete mať všetko s kostolným poriadkom. Narážame najmä na možnosť evidovania sprepitného v hotovosti. Čo sa týka pokladničných dokladov, výšku sprepitného na nich neuvidíte. Na firemný účet však príde vyššia suma. Okrem toho údaje o sprepitnom, ktoré vám zákazníci dajú, si budete môcť skontrolovať priamo v systéme. Jednoducho „win-win“ situácia pre všetkých. Zatiaľ čo zákazník dá nenútene a zároveň ochotne sprepitné, obsluhe to uľahčí prácu a prevádzke navýši zisky. Pritom sa poteší aj vaše účtovné oddelenie, ktoré si prehľadne odsleduje rozdiel príjmov a sprepitného.
A aby toho nebolo málo, so sprepitným priamo v reštauračnom systéme sa už viac nebudete musieť ochudobňovať o „tringelty“ v prípade, že zákazník platí kartou. Platí to ako v prípade online objednávania cez web, tak aj pri platbe kartou v prevádzke cez platobný terminál.
Ešte stále váhate nad reštauračným systémom, ktorý toto všetko ponúka?
Mohlo by vás zaujímať aj:
• Sprepitné nie je samozrejmosť, treba si ho zaslúžiť
• Ako správne účtovať sprepitné?