Aj keď si myslíme, že v gastrobiznise by mal každý podnikateľ pozerať najmä do svojho taniera, nedá nám jedným očkom nenazrieť napríklad aj za veľkú mláku. Práve tam to totiž majú čašníci v určitých ohľadoch o čosi jednoduchšie. Narážame najmä na sprepitné, ktoré je tam akýmsi nepísaným pravidlom. U nás však sprepitné nie je samozrejmosť, treba si ho zaslúžiť. Úsmevy, komunikácia, servis – tým všetkým bojujú prevádzky na čele s personálom o každé „zrnko navyše“. Polená pod nohy im však môžu hádzať online objednávky a platby kartou. Ako neprísť v týchto prípadoch o sprepitné? Pomôže vám váš reštauračný systém!
Peniaze, o ktoré prichádzate
Dajme tomu, že priemerná, prípadne najčastejšia suma online objednávky predstavuje vo vašom podniku zhruba 9,50 eura, čo plus-mínus zodpovedá jednej porcii jedla s vybraným nápojom alebo dezertom. Koľko takýchto objednávok vybavíte za mesiac? 300, 500, 1 000 či ešte viac? Povedzme, že 1 000, aby sa nám to lepšie počítalo.
1 000 online objednávok za mesiac predstavuje pri priemernej sume 9,50 eura za jednu objednávku tržbu 9 500 eur. Samozrejme, toto číslo môže byť v konečnom dôsledku vo vašom prípade na míle odlišné. Berte to len ako príklad. V každom prípade, zamyslite sa nad tým, že pri týchto 1 000 online objednávkach sa pri platbe kartou v podstate ukracujete o možnosť získať sprepitné. Ak by aspoň polovica z 1 000 objednávajúcich zaokrúhlila sumu nahor na 10 eur, pribudlo by vám do kasy 250 eur. A asi ani netreba prízvukovať, že pri viacerých objednávkach a zákazníkoch, ktorí sprepitné dajú, môže byť tá suma niekoľkonásobne vyššia.
Nie je to škoda? Obzvlášť v prípade, keď sú vaše služby aj jedlá na špičkovej úrovni? Nehovoriac o tom, že vaši zákazníci sú s vami natoľko spokojní, že by vám to sprepitné aj ochotne dali. Ale ako, keď nemajú možnosť?
Sprepitné priamo v reštauračnom systéme
Áno, aj taká môže byť realita! Opäť sa ideme zamýšľať. Dajme tomu, že zákazník si u vás objedná online a zvolí si pohodlnú online platbu kartou. Pri platbe uvidí kolónku „Tip“, do ktorej si môže navoliť ľubovoľnú výšku sprepitného.
Náš tip: Neviete si to dobre predstaviť? Vyskúšajte si to v praxi, aby ste lepšie pochopili celý proces.
Okrem toho, že sa sprepitným priamo v reštauračnom systéme neukrátite o možnosť navýšiť vaše zisky, ide o riešenie, ktoré je natoľko inteligentné, že je nenásilné a nenútené. No a najlepšie na tom všetkom je, že to môžete aplikovať nielen v rámci online objednávania, ale aj Inteligentných stolov priamo v reštauračnom zariadení.
Pokiaľ sa zákazník rozhodne sám zaplatiť z pohodlia svojej obývačky, na svojom smartfóne si môže navoliť, aké sprepitné chce reštaurácii, resp. personálu dať. A verte, že keď si budete robiť prácu poctivo, ľudia to ocenia. Pocítite to práve na sprepitnom.
Vedeli ste, že takúto možnosť zakomponovania sprepitného priamo do reštauračného systému ponúka iKelp POS Mobile?
Všetko je s kostolným poriadkom
Povestnou čerešničkou na torte v rámci integrovania sprepitného priamo do reštauračného systému je, že tak budete mať všetko s kostolným poriadkom. Narážame najmä na možnosť evidovania sprepitného v hotovosti. Čo sa týka pokladničných dokladov, výšku sprepitného na nich neuvidíte. Na firemný účet však príde vyššia suma. Okrem toho údaje o sprepitnom, ktoré vám zákazníci dajú, si budete môcť skontrolovať priamo v systéme. Jednoducho „win-win“ situácia pre všetkých. Zatiaľ čo zákazník dá nenútene a zároveň ochotne sprepitné, obsluhe to uľahčí prácu a prevádzke navýši zisky. Pritom sa poteší aj vaše účtovné oddelenie, ktoré si prehľadne odsleduje rozdiel príjmov a sprepitného.
A aby toho nebolo málo, so sprepitným priamo v reštauračnom systéme sa už viac nebudete musieť ochudobňovať o „tringelty“ v prípade, že zákazník platí kartou. Platí to ako v prípade online objednávania cez web, tak aj pri platbe kartou v prevádzke cez platobný terminál.
Ešte stále váhate nad reštauračným systémom, ktorý toto všetko ponúka?
Mohlo by vás zaujímať aj:
• Sprepitné nie je samozrejmosť, treba si ho zaslúžiť
• Ako správne účtovať sprepitné?