Niekoľko rád, ako sa stať úspešným prevádzkarom

Každý, kto aspoň chvíľu pracoval v reštaurácii či inom gastropodniku, určite vie, že to nie je žiadna prechádzka ružovou záhradou. Práve naopak, je to oveľa ťažšie, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Čaro hladkého chodu každej prevádzky totiž spočíva aj v tých najmenších detailoch. Samozrejme, za takýmito detailmi sa skrýva manažment siahajúci na všetky smery. Keď ho zvládnete, stanete sa úspešným prevádzkarom. Poradíme vám, ako na to.

Cesta za úspešnou prevádzkou

Úlohou každého manažéra, majiteľa či prevádzkara reštauračného zariadenia je zabezpečiť nielen svojim zákazníkom, ale rovnako aj svojmu personálu čo najlepšie prostredie. Áno, týka sa to aj virtuálneho prostredia, ktorému môže dominovať efektívna marketingová komunikácia aj možnosť online objednávania.

Začnite od seba

V krátkodobom časovom horizonte môže byť manažérom prevádzky takpovediac ktokoľvek. Nie každý však zvládne úspešné manažovanie podniku počas dlhšieho obdobia. Na to, aby sa vám to podarilo, musíte:

  • byť pokorný,
  • byť otvorený novým možnostiam,
  • mať chuť učiť sa nové veci,
  • zvládať riešiť problémy s rozvahou a chladnou hlavou,
  • rýchlo myslieť,
  • zvládať viaceré činnosti naraz,
  • maximálne sa sústrediť na vaše ciele.

Nejde síce o extrémne dlhý zoznam, no vyššie zmieňované vlastnosti predstavujú povinnú výbavu a základ každého úspešného prevádzkara reštauračného zariadenia.

Nepodceňujte vzdelávanie a školenia

Pod pojmami vzdelávanie a školenia si automaticky predstavíme dve vysoké školy a červené diplomy. Takéto vzdelanie nemusí byť v gastrooblasti rozhodujúce. Napriek tomu nepodceňujte vzdelávanie ako také – áno, aj z manažérskej stoličky.

Choďte vášmu personálu príkladom. Absolvujte odborné školenia zo sveta gastropriemyslu, zaujímajte sa o aktuality a novinky a učte sa od špičky vo vašej oblasti. Okrem toho náležité školenia zabezpečte aj vášmu personálu.

Školenie

Náš tip: Po tom, čo sa osobne zúčastníte na rôznych školeniach, môžete vášmu personálu prednášať aj vy. Spojte takéto vzdelávacie sedenie s nejakou športovou či voľnočasovou aktivitou a budete mať z toho skvelú teambuildingovú akciu.

Definujte si ciele

Vhupnúť do niečoho bez rozmyslu, resp. potácať sa podnikaním len tak, bez plánov a cieľov, je cesta do podnikateľskej záhuby. Aby ste sa stali úspešným prevádzkarom, odporúčame vám definovať si krátkodobé aj dlhodobé ciele.

Príklady krátkodobých cieľov:

  • zlepšenie vašich komunikačných schopností aj komunikácie vášho personálu
  • zefektívnenie zásobovania
  • zvýšenie povedomia o finančnom chode podniku

Príklady dlhodobých cieľov:

  • zvýšenie spokojnosti zákazníkov a zamestnancov
  • nárast počtu opakovaných návštev a objednávok
  • dôraz na online priestor (online objednávanie, online marketing)
  • zdokonaľovanie sa v riešení problémov so zákazníkmi a zamestnancami


Komunikácia so zamestnancami

Implementujte do vašej prevádzky správne nástroje

Zapamätajte si, že dnes sú už takmer všetci online. Ak by vám aj niekto hovoril, že na úspešné vedenie reštauračnej prevádzky nepotrebujete byť online, nepočúvajte ho! Musíte však nielen hýriť aktivitou na sociálnych sieťach, ale takisto dať vašim potenciálnym zákazníkom presne to, čo si žiadajú – napríklad možnosť rýchleho a jednoduchého online objednania z pohodlia domova a bez nutnosti zbytočného telefonovania.

Náš tip: Nielen online objednávanie, ale aj ďalšie funkcie, ako napríklad Mobilného čašníka, Inteligentný stôl, evidovanie skladových zásob či zastrešovanie efektívnych marketingových aktivít a vernostných systémov, môžete jedným vrzom získať pre vašu úspešnú prevádzku s pokladničným systémom iKelp POS Mobile.

Nezanedbávajte detaily

Často sú to drobnosti, ktoré rozhodujú o úspešnosti prevádzky. Nestačí ponúkať kvalitné občerstvenie a nápoje, aby sa u vás hostia cítili príjemne a radi sa k vám vracali. Nemávnite teda rukou, ak vidíte, že stôl sa kýve, čašník je nevrlý, jedálny lístok otrhaný, nejaká žiarovka vypálená, dvere dochytané atď. A ani nemávnite rukou nad zamestnancami, keď sa sťažujú, že nestíhajú, že zákazníci sú arogantní, že... Nájsť dobrú pracovnú silu dnes nie je jednoduché, preto sa treba rozhodne snažiť, aby ste si kvalitných zamestnancov udržali. Hľadajte riešenia, ako im prácu uľahčiť a spríjemniť, nepristupujte k nim v štýle „veď sú za to platení“. Ak budú spokojní oni, prejaví sa to aj na ich správaní k zákazníkom a následne na zákazníckej spokojnosti. A o to vám predsa ide. O zákazníkovu spokojnosť, ktorá sa pretavuje do žiadaných tržieb.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard