Pokladňa a Sklad
 

POS Manažér - Platobný Global Payments

V tomto článku budú popísané nastavenia platobného terminálu od Global Payments v aplikácii iKelp POS Manažér.

Nastavenia zariadenia v aplikácii

Ak boli všetky údaje na zariadení správne nastavené a prešiel proces overenia, je možné zariadenie nastaviť v aplikácii. Pozor tento postup popisuje len pridanie zariadenie, platobného terminálu ako zariadenia. Následne je ešte potrebné upraviť nastavenie aplikácie aby pri platbe terminálom komunikovala s príslušným zariadením. Ako vykonať tieto nastavenia nájdete v odkaze na konci tohto postupu. Pozor, pridanie zariadenia v konfigurácii je podmienené aktívnou licenciou pre platobný terminál GP. V prípade, že nevidíte zariadenie v zozname odporúčame preveriť platnosť licencie. (Kontak na overenie nájdete TU.) 

  1. V menu aplikácie kliknite na tlačidlo Nastavenia a vyberte možnosť Nastavenia.
  2. V časti Externé zariadenia - POS Online, kliknite na 1 - Registračná pokladňa pre nastavenia danej pokladne.
  3. Kliknite na tlačidlo Nastavenia, zobrazia sa nastavenia pre spojenie so zariadením.
  4. Kliknite na tlačidlo Nástroje.
  5. Kliknite na tlačidlo Zariadenia.
  6. Kliknite na šípku a vyberte možnosť Pridať zariadenie.
  7. Kliknite na na novú záložku Zariadenie.
  8. Aktivujte novo pridané zariadenie - Aktívne.
  9. Vyberte Typ zariadenia - Plat. terminál - GP (ECRv3).
  10. Názov (kód) zariadenia: upravte na Pay1.
  11. Nastavte parametre komunikácie:
    1. Terminál ID - tento kód nájdete priamo na platobnom termináli v aplikácii GP PAY časti Terminal Info - Terminal Info ako TID.
    2. IP adresa - zajte adresu zariadenie ktoú má pridelené v rámci lokálnej siete. (Odporúčame, aby zariadenie malo nastavenú pevnú IP adresu, aby pri reštarte terminálu, alebo iného sieťového zariadenia nedošlo k zmene tejto adresy a následnému výpadku komunikácie.)
    3. ECR ID - informáciu o ID je potrebné zistiť od dodávateľa zariadenia, ako bolo zariadenie nastavené.
    4. Test linky [hod] - nastavte na hodnotu 0.
  12. Kliknite na tlačidlo Test kom. ostatné nastavenia si aplikácia vyčíta zo zariadenia.
  13. Kliknite na tlačidlo Uložiť pre potvrdenie nastavených parametrov komunikácie.
  14. Kliknite na tlačidlo Uložiť v nastaveniach aplikácie.
  15. Po vykonaní konfigurácie zariadenie odporúčame pre správnu funkčnosť vypnúť a zapnúť aplikáciu.

 

Možnosti pre prácu so zariadením

Ak už je zariadenie v aplikácii nakonfigurované, je možné na ňom vykonať niektoré operácie, ako napr. medzisúčet terminálu, uzávierka, alebo odtestovať spojenie s bankou alebo komunikáciu so samotným zariadením.

  1. Na lište v pravom dolnom rohu kliknite pravým tlačidlom na ikonu aplikácie iKelp POS Manažér.
  2. Postojte myšou na príslušnom zariadení. (Zariadenie je označené kódom spojenia s aplikáciou iKelp POS Mobile - v tomto prípade Term1.)
  3. Zobrazia sa možnosti práce so zariadením.
    • Uzávierka - vykonanie uzávierky bankových transakcií na zariadení.
    • Uzávierka medzisúčet - priebežná uzávierka, medzisúčet bankových transakcií.
    • Test spojenia linky - test spojenia s bankou.
    • Test komunikácie - test komunikácie v rámci lokálneho spojenia so zariadením.
Súvisiace návody
Write by Author / Vytvorené by